خانه / اخبار / مسئول جدید مرکز رشد شهید شفیع زاده: تنها حمایت های مالی از فناوران کافی نیست

مسئول جدید مرکز رشد شهید شفیع زاده: تنها حمایت های مالی از فناوران کافی نیست

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی، دکتر ساسان امانی، مسئول جدید مرکز رشد شهید شفیع زاده، در آئین  تودیع و معارفه با بیان این که از حداکثر ظرفیت ها برای ارتقاء این مرکز رشد به کار گرفته می شود، اظهار داشت: دانشجویان در مراکز رشد نقش اصلی و کلیدی را بر عهده دارند و نباید از بدنه مرکز رشد فاصله بگیرند.

 

وی با تاکید بر پیاده سازی سیاست محصول محوری در مرکز رشد، به منظور درآمدزائی برای دانشجویان و مرکز رشد، گفت: مراکز رشد باید با محصول محور بودن و تجاری سازی این محصولات، استقلال مالی نسبی داشته باشد، اما نباید در اثر توجه به تجاری سازی، نسبت به ایده هائی که این قابلیت را ندارند بی توجه شد، چرا که حمایت از این ایده ها، طرح های بهتری را در آینده به دنبال دارد و دانشجو را تشویق خواهد کرد.

امانی همچنین با ارائه پیشنهاداتی به منظور ایجاد تسهیلات برای فعالین در این مرکز رشد، ابراز داشت: حمایت های مالی تنها راه حمایت از دانشجوبان صاحب ایده و فناور نیست و می توان با ارائه خدماتی مانند اعطاء کسری خدمت، قدمی در جهت تشویق آنان به فعالیت در این قبیل مراکز رشد برداشت.

 

وی خاطرنشان ساخت: مشکلات عرصه های علمی را به خاطر فعالیت چندین ساله در چنین محیط هائی را به خوبی تجربه کرده ام و برایم ملموس است.

 

مسئول جدید مرکز رشد شهید شفیع زاده، ایجاد کارگاه مشارکتی با دانشگاه آزاد را نمونه ای از ایده های خود برای استفاده حداکثری از امکانات، برشمرد و تصریح کرد: دانشجویان هزینه خرید تک به تک لوازم برای ساخت محصول خود را ندارند و ایجاد کارگاه مشارکتی می تواند در این راستا مفید باشد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …