خانه / اخبار / مراکزرشد باید با استراتژی اساتید حرکت کنند/ سپاه پاسداران به وظیفه خود درست عمل کرده است

مراکزرشد باید با استراتژی اساتید حرکت کنند/ سپاه پاسداران به وظیفه خود درست عمل کرده است

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی، سرهنگ نادر ارسلانی مسئول سازمان بسیج علمی استان در آئین  تودیع و معارفه مسئول مرکز رشد مکاترونیک شهید شفیع زاده به اقدام خبیثانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران میان نام سازمان های تروریستی دنیا، پرداخت و با تکیه بر رهنمودهای امام خمینی(ره)، اظهار داشت: « اگر دیدید دشمن از شما تعریف می کند، بدانید اشتباه کرده اید، دشمن اگر از کسی تعریف نمود باید از او حذر کنید».

 

وی با تاکید بر این که سپاه پاسداران به وظیفه خود درست عمل کرده است، ادامه داد: با تامل در این سخن امام خمینی(ره)، می توان فهمید که سپاه پاسداران به خوبی توانسته است به وظیفه خود عمل کند که  دشمن این گونه از سپاه و تفکراتش، به عنوان یک نیرو نظامی که از متن مردم و برای مردم می باشد، زخم خورده و عصبی است و با این حرکات دشمن، عزم ها راسخ تر می شود.

 

مسئول سازمان بسیج علمی استان، ادامه داد: با حضور سردار سلیمانی، شاکله معادلات غرب به هم ریخت و کردستان بزرگ یا اسرائیل دومی که غرب در نظرداشت برای تجزیه ایران ایجاد کند از دست رفت.

 

وی خاطرنشان ساخت: یک حرکت صهیونیستی، عبری و مسیحی پشت پرده این اقدامات بود که ایجاد داعش را نیز محکی برای نیل به اهداف خود راه اندازی کردند که با شکست داعش، پیش از پیش زخم خورده تر شدند.

 

 

ارسلانی، با بیان این که 7 تریلیون دلار توسط آمریکا در عراق و سوریه هزینه شد اما به نفع ایران به کار برده شد، گفت: سران سعودی که امروزه در سناریو های خبیثانه آمریکا به ایفا نقش می پردازند، یک جنگ بین تمدنی را به جنگ داخل تمدنی تبدیل می کنند.

 

وی افزود:باید دانست زمانی که ترامپ در سفر خود به عربستان سعودی، این کشور را گاو شیرده آمریکا معرفی می کند و واکنشی از سوی سران سعودی دیده نمی شود، نشانگر عدم وجود تحکم و اندیشه های راهبردی برای  نقش آفرینی است.

 

مسئول سازمان بسیج علمی استان، با تاکید بر این که روز به روز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه بیشتر می شود، افزود: قدرت جمهوری اسلامی ایرانن در کشور هائی مانند عراق مثال زدنی است و با قدرت نرم توانسته ایم تا کرانه های مدیترانه پیشروی کنیم.

 

وی گفت: نفوذ و تاثیر نظام جمهوری اسلامی، هرچه بیشتر می شود، دشمنی دشمنان نیز بیشتر می شود و در این مقطع باید با گام هائی راسخ برای ساختن کشوری بهتر تلاش کنیم.

 

ارسلانی، در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم که از سوی رهبر معظم انقلاب طرح شده بود، اشاره و تصریح کرد: اولین اصل از هفت اصل این بیانیه، موضوع علم و فناوری است که نشانگر اهمیت علم و فناوری در ساخت یک تمدن اسلامی است.

 

وی تغیر نگرش برای مدیریت مراکز رشد را لازمه پیشرفت این مراکز دانست و ابراز داشت: شش مرکز رشد سازمان بسیج علمی استان، باید با خط دهی و استراتژی اساتید پیش روی کنند که با استفاده از دانشجویان ارشد و دکتری، این استراتژی ها عمل شود.

 

مسئول سازمان بسیج علمی استان، با تاکید بر این که مراکز رشد باید با تبدیل علم به ثروت، استقلال مالی داشته باشند، گفت: دانشجویان فعال در مرکز رشد باید با مسئله یابی و تبدیل علم به ثروت بتوانند گوشه ای از مشکلات جامعه را حل کنند.

 

سازمان بسیج علمی استان، حداکثر توان خود را به کار می گیرد تا حداقلی از مشکلات قشر نخبه حل کند

سرهنگ پورحسین معاون علمی سازمان بسیج علمی استان، با تقدیر از فعالیت های برجسته مرکز رشد شهید شفیع زاده در دوران مسئولیت معراج علیزاده، گفت: اهمیت حمایت از مراکز رشد فعالی مانند مرکز رشد شهید شفیع زاده، به مراتب باید بیشتر باشد تا شاهد ارسال طرح ها و ایده های بهتر به سازمان بسیج علمی استان باشیم.

وی با بیان این که سازمان بسیج علمی استان به عنوان تسهیل گر برای نخبگان خدمت گذاری می کند، خاطرنشان ساخت: حل مشکلات قشر نخبه وظیفه شرعی و ملی است که این سازمان حداکثر توان خود را به کار می گیرد تا حداقلی از مشکلات این قشر حل کند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …