خانه / اخبار / مسئول مرکز رشد شهید شفیع زاده؛ “عرصه علمی نیازمند « قشر جوان » است”

مسئول مرکز رشد شهید شفیع زاده؛ “عرصه علمی نیازمند « قشر جوان » است”

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ معراج علیزاده مسئول مرکز رشد مکاترونیک شهید شفیع زاده، با انتقاد از عدم اعتماد به جوانان در عرصه های علمی اظهار داشت: سازمان ها و ادارات، اعتماد و همچنین حمایت های لازم را از قشر جوان در عرصه های علمی ندارند.

 

علیزاده با تاکید بر این که مسئولین باید در بحث های علمی عرصه را در اختیار قشر جوان قرار دهند، خاطرنشان کرد: وجود دید مثبت به استعدادهای قشر جوان، و هزینه برای آنان لازمه پیشروی در اهدافی مانند بومی سازی محصولات می باشد.

 

دبیر چهاردهمین جشنواره علمی پژوهشی استان، هدف از برگزاری این جشنواره را آشنائی دانشجویان با بحث ایده پردازی و تجاری کردن ایده های موردنظر عنوان کرد و گفت: سعی داریم با نیاز سنجی های بعمل آمده و ارتباط با صنعت استان، ایده های عملی شده در این مرکز رشد را تجاری سازی کنیم.

 

وی به تشریح فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت؛ طرح های انجام شده در این مرکز شامل طرح های متعدد است که یک نفر به عنوان مجری طرح انتخاب شده و بقیه اعضاء در قالب تیم در پیشبرد طرح همکاری می کنند.

 

این مخترع جوان، به برخی از ایده های عملی شده در این مرکز رشد پرداخت و ابراز داشت: انحراف سنج شمع و سکو های نفتی از جمله مهمترین محصولات تولید شده در این مرکز رشد است که در جشنواره علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد رونمائی شد.

 

وی ادامه داد: تیوپ نجات یکی دیگر از محصولاتی است که در این مرکز رشد ساخته شده و برای تسریع در کار غریق نجات کاربرد دارد.

 

مسئول مرکز رشد مکاترونیک شهید شفیع زاده به ساخت کوادکوپتر با قابلیت حمل بار در این مرکز اشاره کرد و گفت: این کوادکوپتر توانائی حکل بار و پرواز در فاصله 2 کیلومتری را دارد.

 

وی به  نحوه حمایت از این مرکز رشد پرداخت و اذعان داشت: این مرکز رشد از سازمان بسیج علمی استان و بسیج دانشجوئی دانشگاه، کمک های مالی بلاعوض را دریافت می کند، که این هزینه نیز صرف ساخت نمونه اولیه ایده های موجود در این مرکز رشد که به تصویب کارگروه مربوطه رسیده است می شود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …