خانه / اخبار / سازمان بسیج علمی استان، از ظرفیت نخبگان برای حل برخی از مشکلات جامعه استفاده می کند

سازمان بسیج علمی استان، از ظرفیت نخبگان برای حل برخی از مشکلات جامعه استفاده می کند

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی، سرهنگ نادر ارسلانی مسئول سازمان بسیج علمی استان، در اولین همایش نخبگان و هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری، با اشاره به این که هدف از برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: سازمان بسیج علمی تلاش می کند تا بر اساس منویات مقام معظم رهبری، قدومی در راستای ساخت، تمدن اسلامی ایرانی بردارد.

 

وی با تاکید بر جایگاه و اهمیت علم در عرصه های بین المللی، ابراز داشت: جامعه ای که دارای علم و تکنولوژی نباشد، نمی تواند آن گونه که باید، در عرصه های بین المللی موفق شود.

مسئول سازمان بسیج علمی استان، با بیان رسالت های سازمان بسیج علمی استان، خاطر نشان ساخت: سازمان بسیج علمی استان، سعی می کند قدم هایی در راستای تولید علم، شبکه سازی نخبگان و همچنین استفاده از ظرفیت نخبگان، بردارد و با این کار، گوشه ای از مشکلات جامعه را برطرف سازیم.

 

وی با تکیه بر سخنانی از حضرت آیت‌الله خامنه ای، درباره تأثیرگذاری ملی و فراملی نخبگان از زوایای مختلف که در نشست با ۲ هزار نفر از نخبگان که در ۲۵ مهرماه امسال برگزار شد، گفت: دشمن سعی دارد تصویر سازی ناصحیح از کشور به آحاد مردم و دنیا ارائه دهد، و مطمئنا تلاش نخبگان در اصلاح این نگرش، و ارائه تصویری مناسب از کشور به دنیا جهت ساخت تمدن اسلامی، موثر خواهد بود.

ارسلانی ادامه داد: به همین جهت است که مقام معظم رهبری تاکید دارند که، اگر از لحاظ علمی پیشرفت کنیم، تهدید دشمنانِ تمدنی و سیاسی و اقتصادی ما دائمی نخواهد بود و کاهش خواهد یافت.

 

وی در ادامه ابراز داشت: تلاش علمی زیر پرچم عدالت خواهی، انحصار شکنی، ستم ستیزی،حساسیت و رسیدگی به مشکلات مردم را به عنوان دستور کار برای نخبگان ترسیم شده است.

 

مسئول سازمان بسیج علمی استان، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت به راستی که آدمی همان است که می اندیشد، و منش ( شخصیت) او حاصل جمع تمامی اندیشه هاي اوست. همانگونه که گیاهی که جوانه می زند، نمیتواند بی بذر باشد، هر عملی که از آدمی سر می زند، از بذرهاي اندیشه نشأت می گیرد، و بدون آن بذرها نمی تواند پدیـدار شـود و اندیشه­ ي ذهن، ما را آفریده است. آنچه هستیم، با اندیشه پرداخته بنـا شـده اسـت.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …