خانه / اخبار / “FATF” تله ای برای تحریم هوشمند ایران است

“FATF” تله ای برای تحریم هوشمند ایران است

به گزارش سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی، دکتر حسین جهانگیری، مسئول سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری، با اشاره به این که تعریف دوگانه‌ای از تروریست در دنیا وجود دارد اظهار کرد: قدرت‌های بزرگ دنیا برخی گروه ‌های آزادی‌بخش مانند حزب‌الله لبنان، حماس فلسطین، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و سایر گروه‌های آزادی‌ بخش که علیه اشغال خارجی مبارزه می‌کنند را تروریست تلقی می‌کنند.

وی ادامه می دهد: لذا پیوستن به این کنوانسیون منجر به گذاشتن ابزارهای حقوقی جدید در اختیار دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

جهانگیری با تاکید بر این که آمریکا از سالها قبل برنامه ریزی گسترده ای برای تحریم هوشمند ایران انجام داده است ابراز کرد: آمریکا برای رسیدن به اهداف شوم خود، از سال 2001 میلادی تعامل خود را با گروه اقدام مالی مشهور به (FATF) افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون پیوستن به این کنوانسیون، افتادن در تله ای است که آمریکا از سالیان قبل برای کشورمان تدارک دیده است.

مسئول سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی، در جمع بندی و️ نتیجه گیری کلی تصریح کرد: با توجه به تعبیر معکوس از واژه تروریست در جوامع غربی، الحاق ایران به “FATF” موجب دادن ابزار و بهانه به دشمنان و شکل یافتن اجماع جهانی علیه کشورمان و اعمال فشارهای بیشتر بر کشور و مردم عزیز ایران خواهد شد.

وی تاکید کرد: انتظار این است که مسئولین ذیربط با هوشمندی بیشتری با موضوعات مواجه شده و از افتادن در تله هایی که دشمنان قسم خورده اسلام و ایران با سال ها برنامه ریزی مقابلشان قرار می دهند، پرهیز نمایند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …