خانه / اخبار / امروزه یکی از هدف های دشمن همین دانش آموزان است / تفکر شهید مطهری، تفکر اسلام ناب بود

امروزه یکی از هدف های دشمن همین دانش آموزان است / تفکر شهید مطهری، تفکر اسلام ناب بود

نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد: معلمان باید توجه ویژه ای به بحث پرورش و تربیت در کنار آموزش داشته باشند که امروزه یکی از هدف های دشمن همین دانش آموزان است که مخصوصا در دبیرستان ها مسایل اخلاقی باید کنترل و نظارت و راهنمایی شود.

 

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ سید محمد علی آل هاشم در دیدار با کارکنان و معلمین آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مطهری با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرموده بودند: “مطهری پاره تن من است.” اظهار کرد: آیت الله شهید مطهری بهترین معلم برای جامعه اسلامی ما بود و نامگذاری روز معلم در روز شهادت ایشان کاری بسیار ارزشمند است.

 

وی با بیان این که فکر مطهری یعنی فکر اسلام خاطر نشان کرد: تفکر شهید مطهری، تفکر اسلام ناب بود و شهید مطهری معلمی فعال در مجامع علمی و آموزشی در کشور ما بودند و دشمن نیز به خوبی میدانست چه کسی را از دست ما می گیرد چنان که ایشان در سطح جامعه ما و به ویژه در بین جوانان اثر گذار بودند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: دشمن وقتی دید تفکر آیت الله شهید مطهری درسطح جامعه وجوانان منتشر می شود و اثر گذار است در اوایل انقلاب ایشان را در دانشگاه تهران به شهادت رساندند چنانکه شهید مفتح، آیت الله صدوقی، آیت الله اشرفی اصفهانی و آیت الله دستغیب را به خاطر موثر بودن تفکرشان و یا آیت الله شهید مدنی رابه خاطر مردم داری، اخلاق، رفتار و محبوبیتش به شهادت رساندند.

 

وی با تاکید بر این که معلمان اثر گذارترین افراد جامعه ما هستند تصریح کرد: زیر بنا و استخوان بندی آموزشی دانش آموزان در همان دوران ابتدایی شکل میگیرد چنان که هیچ کسی  معلم کلاس اول خود را فراموش نکرده است و به همین دلیل باید به معلمین و دانش آموزان دوران ابتدایی و معلمین سال اول و دوم و سوم ابتدایی عنایت ویژه داشته باشیم و بهترین ها در در کسوت معلمی ابتدایی قرار گیرند.

 

آل هاشم با اشاره به این که مهمترین و اثر گذارترین معلم، معلم کلاس اول است ابراز کرد: در دوران ابتدایی ریشه هرچه باشد همان ادامه پیدا میکند و موفقیت های علمی دانش آموزان باید در همان دوران قوی بنیان شده باشد و ترحم های بی جهت برای ارفاق نمره باعث میشود دانش آموز با بنیه ضعیف ادامه تحصیل بدهد و فلذا باید قدر معلمین دوران ابتدایی خود را بدانیم.

 

وی با تاکید بر اهمیت بحث پرورش و تربیت در کنار آموزش خاطر نشان کرد: معلمان باید توجه ویژه ای به بحث پرورش و تربیت در کنار آموزش داشته باشند که امروزه یکی از هدف های دشمن همین دانش آموزان است که مخصوصا در دبیرستان ها مسایل اخلاقی باید کنترل و نظارت و راهنمایی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که نقش اولیا و مربیان و نقش ارتباط پدران و مادران با مدیران نقش ارزنده ای است تصریح کرد: برخی از پدران و مادران فرزندان خود رابه امید تربیت در مدرسه رها کرده اند در حالی که آن ها به حدی می توانند به کمک کنند، هم شما با آن ها در ارتباط داشته باشد و هم آن ها با شما از نظر تربیتی فرزندان در ارتباط باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: اصل امید ما و امید کشور نوجوانان و جوانان هستند و ما باید از نسل جدید جامعه مواظبت کنیم.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …