خانه / اخبار / معلم در هر جامعه، باعث رشد و توسعه آن جامعه است

معلم در هر جامعه، باعث رشد و توسعه آن جامعه است

مدیر کل آموزش و پرورش استان مطرح کرد: معلم در هر جامعه، باعث رشد و توسعه آن جامعه و تربیت شهروندان سالم، فرهیخته و مترقی برای جامعه است و تقدیر و تجلیل از معلم نه تنها باید محدود نباشد بلکه متوجه آحاد جامعه نیز باشد.

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ جعفر پاشایی در دیدار کارکنان و معلمین آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته معلم و روز شهادت آیت الله مطهری با بیان این که در متون دینی از معلمی به نیکی یاد شده است اظهار کرد: قطعا وظیفه معلم که هم پای هدایت انسان قلمداد شده و حاکی از جایگاه معلمی است.

وی افزود: معلم هر جامعه باعث رشد و توسعه آن جامعه و تربیت شهروندان سالم، فرهیخته و مترقی برای جامعه است و تقدیر و تجلیل از معلم نه تنها باید محدود نباشد بلکه متوجه آحاد جامعه نیز باشد تا همراه و هم دل با معلمان و فرهنگیان انگیزه و روحیه فداکاری و اخلاص را ترویج دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به بحث گفتمان اخلاق مداری و تکریم معلمان ابراز کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان مفتخر است که با الهام از منویات مقام معظم رهبری توانسته است با استقرار گفتمان اخلاق مداری و تکریم معلمان و با رویکرد ارتقا رضایمندی عمومی همکاران گام های بسیار امید بخش در حوزه رفاهی و زیر ساخت های آموزش و پرورش مخصوصا به مبانی دینی و اخلاقی دانش آموزان برداشته است.

وی ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش استان در سنوات اخیر با مراقبت از جایگاه معلمان و فرهنگیان در گفتمان تصمیم گیری ها مقوله تکریم معلم را در اولویت کار خود قرار داده است.

پاشایی با بیان برنامه های امسال ستاد بزرگداشت مقام معلم استان گفت: امسال در کنار ده ها برنامه  در مدارس و نواحی برای تکریم وتجلیل از معلمان در نظر گرفته شده است و در ستاد بزرگداشت مقام معلم استان به شکل متمرکز استانی 38 برنامه در حوزه استانی، منطقه ای و شهرستانی به شکل متمرکز و به شکل های مختلف و با محوریت مدرسه برنامه های متنوعی انجام خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این که رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان در اجرای برنامه های امسال مدرسه محوری و جامعه محوری است خاطر نشان کرد: در این راستا از مشارکت اغلب سازمان ها شهرداری ها شورا ها گروه ها و تشکل ها و رسانه ها بهره گرفته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه خاطر نشان کرد: هم چنین رویکرد مهم دیگر توجه به تکریم منزلت همه خانواده فرهنگیان اعم از پیشکسوتان بازنشستگان همکاران دولتی و غیر دولتی و فرزندان فرهنگی است.

وی در درخواستی از نماینده ولی فقیه در استان گفت: تقاضا دارم در خطبه های نماز جمعه این هفته، مقام معلم را برای جامعه فرهنگی استان و آحاد و اقشار مختلف تبیین نمایید.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار از معلمان و کارکنان نمونه آموزش و پرورش استان به دست نماینده ولی فقیه در استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان تقدیر به عمل آمد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …