خانه / اخبار / دانش آموزان نقش ویژه ای در توزیع سلامت دارند

دانش آموزان نقش ویژه ای در توزیع سلامت دارند

دانش آموزان نقش ویژه ای در توزیع سلامت دارند و اگر امروز از خانواده ها نمکدان ها جمع آوری نشده و یا مصرف روغن بالا است به همت دانش آموزان قابل جمع آوری و اصلاح است.

 

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در همایش تجلیل از برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت استان که در تالار اندیشه ایل گلی برگزار شد با اشاره به این که مردم با چالش های مختلفی در عرصه سلامت روبرو است اظهار کرد: امروزه بیماری های واگیر جزو مشکلات جاری کشور های پیشرفته نیست اما در کشور های در حال توسعه و پیشرفت حاصل نشده همچنان یکی از موضوعات قابل توجه است و بستر سلامتی در چنین کشور هایی علاوه بر این که در شرایط به اصطلاح جدید دنیا باید برنامه داشته باشد همچنان نمی تواند از سرداب های بیماری های واگیر غافل باشیم.

وی ادامه داد:  کشور ما به خاطر این که در توزیع سلامت یکی از کشورهای پیشرو و موفق بوده است و بیماری های واگیر تقریبا جزو مشکلات جاری کشور ما نیست، هر چند که همسایگان ما جزو مزاحمین همیشگی ما هستند و در این حوزه به خاطر ارتباطاتی که با این کشورها داریم همیشه در حوزه ی واگیر هم مشکلاتی در رابطه با کشور ما است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که کشور ما از بیماری های واگیر تقریبا عبور کرده است گفت: مشکلات امروز ما بیشتر در حوزه ی بیماری های غیر واگیر است و برای بیماری های غیر واگیر مشکل دو چندان می شود چون که نیاز به زمان، فرهنگ سازی و آموزش است و سازمان هایی به غیر از سازمان بهداشت و درمان نقش مهمی در حوزه ی سلامت دارند و تاثیر گذار هستند و اگر از نقش خودشان غافل باشند مردم از سلامتی خودشان بهره مند نخواهند بود.

وی با تقدیر از فعالین حوزه سلامت در آموزش و پرورش ابراز کرد: ما در آموزش و پرورش افرادی داریم که در توزیع سلامت نقش ایفا می کنند و زحمت می کشند اما نقش دانش آموزان بسیار ویژه تر است چون با خانواده ها مرتبط هستند و  به عنوان سفیران آموزش و پرورش فعال هستند.

درستی افزود: دانش آموزان بسیار نقش ویژه ای در توزیع سلامت دارند و اگر امروز از خانواده ها نمکدان ها جمع آوری نشده و یا مصرف روغن بالا است به همت  دانش آموزان قابل جمع آوری و اصلاح است و امیدوارم مسئولین آموزش و پروش، معلمین عزیز، مسئولین و کارشناسان که امروز به پاسداشت آن ها اینجا جمع شده ایم به این دانش آموزان عزیر بیشتر کمک کنند.

وی با تاکید بر همت بیشتر آموزش و پرورش تصریح کرد: همت کنید که دانش اموزان بیشتر مسلط شوند و کارشناسان ما هم بیشتر نقش ایفا کنند تا این نقش را در واقع از طریق دانش آموزان عزیز از طریق سفیران سلامت بتوانیم در خانواده ها اجرایی و عملی کنیم.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …