خانه / اخبار / قیمت دلار در ۴۲۰۰ هزار تومان باقی خواهد ماند/ تا اتمام دولت دوازدهم یک متر به ارتفاع دریاچه ارومیه اضافه میشود

قیمت دلار در ۴۲۰۰ هزار تومان باقی خواهد ماند/ تا اتمام دولت دوازدهم یک متر به ارتفاع دریاچه ارومیه اضافه میشود

کالا های اساسی با قیمت قبل وارد کشور می شود و قیمت دلار در ۴۲۰۰ هزار تومان باقی خواهد ماند و ما در برابر توطئه های خارجی برنامه ریزی قاطعی انجام داده ایم.

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ حسن روحانی در سفر استانی خود به آذربایجان شرقی که صبح امروز در ورزشگاه تختی تبریز با مردم این استان دیدار کرد با تاکید بر این که مردم غیور و دلاور این خطه همواره ستون اصلی ایران عزیز ما بوده‌اند اظهار کرد: آذربایجان سرزمین مقام معظم رهبری و شعرای بزرگی چون شهریار و سرزمین باکری ها، شفیع زاده ها و ستارخان ها است.

 

وی با بیان این که برمیگردیم به آن چه که وعده داده بودیم گفت: ما به آذربایجان دریاچه ارومیه و فرهنگ و زبان ترکی را وعده داده بودیم که پای این وعده ها ایستاده ایم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دلاوری های سپاه، ارتش، بسیج و ایثارگران ابراز کرد: با فداکاری این عزیزان شاهد امنیت مثال زدنی در ایران عزیزمان هستیم و هنوز این امنیت به وجود آمده را پاس میداریم  

 

وی با ناکارآمد خواندن توطئه های دشمنان ایران خاطر نشان کرد: مردم ایران و مردم آذربایجان قول میدهم که توطئه های آمریکا، صهیونیسم، و برخی اعراب ارتجاعی در پیشرفت ایران عزیزمان تاثیری نخواهد داشت و کسانی که در کاخ سفید نشسته اند بدانند به تعهدی که بسته اند پایبند باشند یا نباشند مردم ایران در برابر هر توطئه آن ها خواهد ایستاد.

 

روحانی با بیان این که هر کس به پیمان هایش با ایران خیانت کند جواب قاطعانه ای خواهد شنید گفت: هیچ کس نمی تواند این ملت بزرگ را مایوس کند و ما با اقتدار پای پیمان های خود ایستاده ایم و هر گونه توطئه و نقشه با جواب قاطعانه از طرف ملت همراه خواهد بود و عواقب وخیمی شامل حالش خواهد بود.

وی افزود: ملت ایران برای تمامی مراحل برنامه ریزی کرده است و مشکلی پیش رو نخواهد داشت و اگر مشکلی باشد با دست مردم ایران حل و فصل خواهد شد و ما برای آرامش مردم تصمیمات قاطعی راجب ارز اتخاذ کرده ایم.

 

رئیس جمهور با اشاره به این که مردم هیچ گونه نگرانی برای واردات نداشته باشند گفت: کالا های اساسی با قیمت قبل وارد کشور می شود و قیمت دلار در 4200000 تومان باقی خواهد ماند و ما در برابر توطئه های خارجی برنامه ریزی قاطعی انجام داده ایم.

 

وی با اعلام آماری از صادرات اظهار کرد: صادرات غیر نفتی ما نسبت به  فروردین سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است که در همین مدت واردات نیز 7 درصد از افزایش برخوردار بوده است و مسیر ما مسیر توسعه است و دولت در قبال هرگونه مشکل متعهد است.

روحانی با بیان این که امروز در آذربایجان 3000طرح افتتاح میشود افزود: من به مردم قول میدهم برای توسعه معدنی استان دستور داده ام موانع معدن مس سونگون برداشته شود و فعالیت های معدن مس سونگون از سر گیری می شود.  

 

وی با بیان این که من از مردم غیور آذربایجان به خاطر ادب ایثار و کار و کوششش بی وقفه تشکر می کنم افزود: زمانی که سفر به تبریز در هیئت وزیران مطرح شد همه وزرا استقبال کردند و همگی به کار و کوشش و تلاش بی وقفه مردم آذربایجان و پروژه های صنعتی و معدنی بزرگ، تعهد داشتن نسبت به وام ها و شهر عاری از گدا تاکید داشتند که همه از افتخارات آذربایجان است و دولت و ملت به تبریز می بالد و افتخار می کند.

 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در طول 5 سال گذشته 260 میلیارد تومان برای درمان و بهداشت هزینه شده است که دولت هم متقابلا 800 میلیارد تومان برای درمان هزینه کرده است و ما شاهد افتتاح طرح های متعدد تا پایان امسال در بخش بهداشت و درمان، صنعت، کشاورزی و سد سازی خواهیم بود.

 

وی با گل معطر خواندن زبان ترکی ابراز کرد: زبان ترکی جز افتخارات ایران عزیز ما استو من از دانشگاه ها، استاندار و مسئولین استانی می خواهم مرکز ادب و زبان ترکی را ارتقا بدهند و کتب ترکی لازم را چاپ کنند چون زبان ترکی به عنوان افتخارات ملت است و از گل های معطر این سرزمین است.

روحانی به تعهد دولت نسبت به دریاچه ارومیه اشاره کرد و تصریح کرد:دریاچه ارومیه از تعهد های دولت است و من به مردم آذربایجان و غرب کشور اعلام میکنم اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم نبود دریاچه ارومیه تا به حال خشکیده بود و شما شهریور سال گذشته چیزی به نام دریاچه ارومیه نداشتید و من قول میدهمد ارومیه به عنوان نگین ایران باقی بماند.

 

وی افزود: بیشتر از هزار میلیارد تومان پروژه و طرح برای احیا دریاچه ارومیه در حال اجرا است و مسئولین ستاد احیا که اکنون از هیئت  وزیران هستند به من قول داده اند تا اتمام دولت دوازدهم یک متر به ارتفاع دریاچه ارومیه اضافه کنند و ما به تعهداتمان نسبت به ملت و نسبت به مردم آذربایجان تا توان داریم عمل می کنیم.

 

رئیس جمهور با تاکید بر عمل کردن دولت نسبت به تعهدات خود گفت: ما قبلا قول اجرای 23 پروژه را داده ایم که به 18 مورد از این قول ها عمل کرده ایم و 5 پروژه دیگر نیز در حال اجرا است و قول میدهیم تا همه پروژه ها را به اتمام برسانیم.

 

وی با یادآوری این که پروژه اهر به تبریز جز وظایف دولت یازدهم بوده است تصریح کرد: 50درصد از این پروژه عملی شده است و 50 درصد دیگر در حال اجرا استو مقدار اعتبارات اختصاص یافته 90 میلیارد تومان بود که بعدا دولت به 104 میلیارد افزایش داد و پرداخت کرد اما در عین حال تمام نشده است و هنوز باقی مانده است که اتمام آن بر عهده ما است.

 

روحانی از اتمام ریل گذاری راه آهن تبریز-میانه تا ایستگاه بستان آباد تا هفته آینده خبر داد و گفت: ما راه آهن را جز وظایف دولت میدانیم و متعهد هستیم تا هفته آینده ریل گذاری تا ایستگاه بستان آباد تمام شود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …