خانه / اخبار / کارگاه‌های فوق تخصصی زیست‌فناوری در دانشگاه تبریز برگزار شد

کارگاه‌های فوق تخصصی زیست‌فناوری در دانشگاه تبریز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان آذربایجان‌شرقی، هم‌زمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، برای اولین بار در شمال غرب کشور کارگاه‌های فوق تخصصی زیست‌فناوری در دانشگاه تبریز برگزار شد.

دکتر علیرضا دهناد مسئول زون بیوتکنولوژی (زیست‌فناوری ( پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که از ۲۰ آبان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد با اعلام خبر فوق به خبرنگار ما گفت: در این نمایشگاه ۲۱ زون تخصصی وجود داشت که یکی زون تخصصی بیوتکنولوژی با مسئولیت بنده برگزار شد که بیش از ۲۰ اسپانسر داشته و یکی از این پشتیبان‌ها سازمان بسیج علمی فناوری استان آذربایجان‌شرقی هست.

وی در ادامه  با اشاره به طرح‌های شرکت‌کننده در این زون، گفت: در این قسمت از نمایشگاه ربع رشیدی، بالای ۷۵ طرح ثبت‌نام کرده‌اند و در غرفه‌های این زون به نمایش گذاشته‌شده‌اند؛ و آماده عقد قرارداد و جذب سرمایه گزار هستند.

مسئول کارگروه کشاورزی  خانه نخبگان استان با اشاره به مشارکت دانشگاه‌های تخصصی استان در این حوزه گفت، دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تبریز، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه شهید مدنی  و … به همراه  ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زون تخصصی مشارکت و دارای غرفه هستند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد زیست‌فناوری افزود این ستاد زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کند و از طرح‌های تحقیقاتی که دز زمینه زیست‌فناوری هست در قالب صندوق زیست‌فناوری حمایت می‌کند که این حمایت‌ها شامل اعطای وام و تسهیلت، تأمین سرمایه و مشارکت در طرح‌ها و… هست.

دهناد با اشاره به فعالیت‌های زون بیوتکنولوژی نمایشگاه گفت که در روز اول ما از دو محصول رونمایی کردیم که یکی تولید کپسول پروبیوتیک بود که با همکاری بنده و دوستان آماده‌شده بود و دیگری تولید یک ماده تزریقی  از جلبک بود.

 وی  با اشاره به رویدادهای هم‌زمان با این نمایشگاه و در این حوزه نیز گفت: در کنار این نمایشگاه سه رویداد برگزار توانستیم برگزار کنیم که اولین  آن‌ها در  ۲۰ آبان ماه در دانشگاه تبریز و با موضوع چالش در توسعه واکسن‌های ویروسی و با حضور دکتر حسن رفیعی از انستیتو ویروس‌شناسی دانشگاه مونیخ آلمان برگزار شد.

 مسئول زون بیوتکنولوژی این نمایشگاه در ادامه افزود: کارگاه دوم نیز در دانشگاه تبریز و  در روز دوشنبه  با موضوع روش‌های نوین ژنتیک پزشکی و با حضور دکتر سید مسعود هوشمند عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری  برگزار شد و سومین کارگاه نیز با عنوان موانع تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه زیست‌فناوری  با حضور دکتر عباس اخوان برگزار خواهد شد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …