خانه / اخبار / راه اندازی ۳۶ پایگاه علمی بسیج در آذربایجان شرقی/حمایت از ۲۱ طرح محصول محور توسط سازمان بسیج علمی استان در ششماه نخست ۱۳۹۶

راه اندازی ۳۶ پایگاه علمی بسیج در آذربایجان شرقی/حمایت از ۲۱ طرح محصول محور توسط سازمان بسیج علمی استان در ششماه نخست ۱۳۹۶

به گزارش خبر گزاری علم و فناوری از استان آذربایجان شرقی؛ در ششماهه نخست سال ۱۳۹۶ سازمان بسیج علمی استان آذربایجان‌شرقی ۳۶ پایگاه علمی بسیج را در شهرستانهای استان راه اندازی و از ۲۱ طرح پژوهشی محصول محور حمایت مالی و… نموده است.

دکتر  حسین جهانگیری، رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان آذر بایجان شرقی با اعلام خبر فوق به خبر نگار ما گفت : این سازمان در راستای برنامه ها و ماموریتهای ابلاغی خود در تمامی شهرستان های استان پایگاه علمی بسیج را راه اندازی نموده زیرساختهای لازم را برای فعالیتهای علمی و علاقه مندان برای پروش استعدادهای موجود در نسل جوان را فراهم کرده است .

وی ادامه داد بر همین اساس در هر شهرستان دو پایگاه علمی برای خواهران و برادران راه اندازی شده که به طور کلی مجوع پایگاه های علمی فعال این استان به عدد ۳۶ رسیده است.

جهانگیری با اشاره به وظایف و ساختار سازمانی این پایگاه ها گفت: پایگاه علمی بسیج به پایگاه‌هایی در سطح  نواحی بسیج اطلاق می‌شود که علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و نظامی دارای فعالیت‌های اثربخش در حوزه‌های توانمندسازی علمی، پژوهشی    (دانشی و مهارتی)  برای اعضای عادی و فعال خود باشند.

رئیس سازمان بسیج علمی آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات مراکز هدایت و حمایتی این سازمان گفت:این سازمان در چارچوب اولویت های پژوهشی اعلام شده از سوی مراکز هدایت و همچنین کارگروه های تخصصی ، از طرح های پژوهشی و اختراعات به صورت مالی و مشاورهای و یا فنی و کارگاهی حمایت می نماید که در ششماهه اول امسال  از ۲۱ طرح محصول محور حمایت مالی بلاعوض نموده ایم .

وی با اشاره به فعالیت های مراکز رشد این سازمان گفت: در راستای حمایت از مخترعان و مبتکران خدمات مشاوره ای و فنی و کارگاهی در مراکز رشد این سازمان به علاقه مندان ارائه می شود. این مراکز عبارتند از زیست فناوری حیان،مکاترونیک شهید فراحی مراغه محاسبات سریع شهید احمدی روشن دانشگاه تبریز،نانو شهید چمران دانشگاه تبریز و رباتیک و مکاترونیک شهید شفیع زاده دانشگاه آزاد تبریز .

جهانگیری با اشاره به فعالیت خانه نخبگان استان افزود:خانه نخبگان استان نیز با داشتن کارگروه های تخصصی نسبت به عملکرد دیگر مجموعه های علمی سازمان نظارت و با برگزاری نشست های مختلف مشکلات و چالشهای استان را رصد و بر همین اساس اولویته ای پژوهشی مورد نیاز را اعلام می کنند.

،رئیس سازمان بسیج علمی آذربایجان شرقی با اعلام خبر برگزاری جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری در استان نیز گفت : این جشنواره با هدف تقدیر از فعالان  عرصه جهاد علمی در سطح استان و در هفته بسیج برگزار می گردد .

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …