خانه / اخبار / راه اندازی پایگاه‌های علمی در شهرستان کلیبر

راه اندازی پایگاه‌های علمی در شهرستان کلیبر

به گزارش خبرگزاری علمی و فناوری از آذربایجان‌شرقی؛ در راستای توسعه پایگاه های علمی و تامین زیر ساخت های لازم برای جهاد علمی جوانان و بسیجیان، سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی دو پایگاه علمی دیگر در استان را راه اندازی کرد.

دکتر حسین جهانگیری، رئیس سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: جوانان این مرزو بوم دارای استعدادهای بالا در زمینه های مختلف علمی و فناوری هستند که جهت استفاده از این پتانسیل بالا در جهت رشد و شکوفایی کشور عزیزمان ایران نیاز به تامین بستر ها و زیرساختهایی هست تا این جوانان در آنها رشد یافته و با جهاد علمی بتوانند نسبت به تحقق منویات رهبری در این زمینه باشند.

جهانگیری با اشاره به خدمات سازمان بسیج علمی در حمایت از پژوهشگران و نخبگان علمی کشور، افزود: سازمان بسیج علمی نیز برای تهیه این بستر و زیرساخت ها اقدام به راه اندازی پایگاه های علمی در شهرستانها نموده است برهمین اساس در استان آذربایجان شرقی نیز بر اساس برنامه مصوب سال ۱۳۹۶ که می بایست ۳۶ پایگاه علمی بسیج در سطح استان راه اندازی می گردید، تاکنون ۳۲ پایگاه در استان راه اندازی شده است که در این مرحله برای هر ناحیه بسیج دو پایگاه علمی برای خواهران و برادران راه اندازی می گردد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اعطای مجوز فعالیت علمی به پایگاه ها گفت: بعد از درخواست ناحیه مقاومت بسیج مربوطه کارشناسان این سازمان شرایط و زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری پایگاه مربوطه را بررسی و در صورت تامین این شرایط مجوز فعالیت علمی پایگاه صادر و راه اندازی می شود.

رئیس سازمان بسیج علمی آذربایجان شرقی ضم تشکر از فرماندهی و مسئولان ناحیه مقاومت کلیبر گفت: در شهرستان کلیبر نیز با تلاش و همت و فرماندهی و مسئولان ناحیه کلیبر زیر ساخت های لازم تامین و پایگاه علمی شهید مفتح در حوزه کربلا (برادران) و پایگاه فاطمیه در حوزه حضرت زینب (خواهران) این ناحیه راه اندازی گردید.

جهانگیری در پایان این گفتگو افزود: این سازمان برنامه های متنوعی از پژوهشگران و نخبگان دارد که علاقه مندان برای اطلاعات بیشتری توانند به سایت سازمان مراجعه نمایند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …