خانه / اخبار / فرمانده سپاه عاشورا: اساتید دانشگاه ها سرداران کشور برای هدایت افسران و سربازان جنگ نرم هستند

فرمانده سپاه عاشورا: اساتید دانشگاه ها سرداران کشور برای هدایت افسران و سربازان جنگ نرم هستند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، مراسم معارفه‌ی مسئول جدید بسیج اساتید استان آذربایجان‌شرقی پیش‌ از ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه عاشورا، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها در سالن استاد شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام خدیوی در این آیین به‌ضرورت گفتمان سازی توسط نخبگان و اساتید اشاره کرد و گفت: گفتمان سازی توسط قشر نخبه‌ی جامعه ضروری است و اساتید دانشگاه وظیفه‌ی خطیری در این حوزه بر عهده‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید یک نگاه بلندمدت است، همه وظیفه‌داریم در راستای رشد و اعتلای این نگاه کمک تلاش کرده و در مسیر اسلامی شدن دانشگاه گام برداریم.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: همه‌ی ما از امروز با تفکر و نگرش بسیجی به مسئول جدید بسیج اساتید استان کمک کنیم تا بتوانند در راستای اهداف انقلاب اسلامی، اقدامات کافی را انجام دهند.

سردار غلام عسگر کریمیان دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانش به نقش کلیدی بسیج اساتید به دلیل درگیر بودن با قشر نخبگان اشاره کرد و گفت: اساتید در مقابله با جنگ نرم دشمن نقش اساسی دارند و درواقع سرداران جنگ نرم هستند.

وی افزود: شما اساتید می‌توانید با انسجام و یکپارچه کردن افسران و سربازان جنگ نرم، آن‌ها را به‌سوی اهداف انقلاب هدایت کنید که این اهداف به‌شدت مورد شبیخون دشمن قرارگرفته‌اند. گفتمان سازی بخصوص در جهت تبیین افکار عمومی با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، یک امر بدیهی است که متأسفانه در این قضیه با کم‌کاری‌های عمده‌ای روبرو هستیم.
وی تولید قدرت برای رهبری با شاخص‌های مختلف را یکی دیگر از وظایف اصلی بسیج اساتید دانست و افزود: شاخص‌های اقتدار این کشور کاملاً تعریف‌شده است، اگر بخواهیم در امنیت کامل به سر ببریم و زمینه‌ی توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی کشور را فراهم کنیم، باید تولید قدرت بازدارندگی کنیم که به‌وسیله‌ی حضور مردم درصحنه، اتحاد و انسجام آن‌ها میسر است.
فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: آن زمانی پیرو واقعی رهبری خواهیم بود که بیانات‌ ایشان را به‌موقع شنیده و عمل کنیم. بحث عمل به هنگام یکی از بحث‌های انقلاب اسلامی و حتی پنج دهه‌ی اخیر است. ما تجربه‌ی صلح امام حسن (ع) را در تاریخ‌داریم و بامطالعه‌ی آن فهمیدیم که اگر مولایمان به تعداد انگشتان دست یار و یاور داشتند، زیر بار صلح بایزیدیان نمی‌رفتند. هر موقع صحبت‌های امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب را شنیده و به‌موقع عمل کردیم، موفق و پیروز شدیم و هرزمانی خوب نشنیدیم، یا به‌موقع و خوب عمل نکردیم؛ دچار مشکل شده و موفق نشدیم.
کریمیان تأکید کرد: راضی شدن به وضعیت فعلی مساوی است با افول انقلاب؛ باید افق پیشرو را بنگریم و با تمام وجود برای رسیدن به اهداف و آرمان‌ها تلاش نماییم.
در ادامه این مراسم حسین جدیری با دریافت حکم مسئولیت خود از فرمانده سپاه عاشورا، عهده‌دار مسئولیت سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان‌شرقی شد.

در پایان این مراسم دکتر حسین جدیری پس از دریافت حکم مسئولیت خود، ضمن تشکر از زحمات خستگی‌ناپذیر مسئولین سابق بسیج اساتید استان آذربایجان‌شرقی گفت: موفقیت در برنامه‌ها و مأموریت‌های بسیج اساتید نیاز به پشتیبانی، هدایت، حمایت و همکاری همه عزیزان مخلص فدایی ولایت را  دارد که امید است انشاء الله ما را در این راه با همدلی و همراهی مساعدت نمایند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه و نقش بی‌بدیل اساتید در جنگ نرم و اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در این موضوع افزود: تمام مساعی خود را برای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری به کارخواهیم گرفت .

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …