خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / گفتگوی جذاب با رتبه ۹ انسانی کنکور سراسری ۱۴٠۲

گفتگوی جذاب با رتبه ۹ انسانی کنکور سراسری ۱۴٠۲

دانش آموز دختری از دیار چاراویماق که خود به تنهایی و بدون کلاس تقویتی توانست پدر زحمت کش خود را سربلند و قلب خانواده را خوشحال کند. 

 به گزارش روابط عمومی بسیج علمی پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،  خبرنگار ما به سراغ یکی از دو رتبه تک رقمی استان در آزمون سراسری امسال رفته و گفتگویی کوتاه ولی جذاب با وی داشته که خواندن آن خالی از لطف نیست.  

سونیا مرادی زمانی که سال ۱۳۸۳ در هشترود متولد شد از بدو تولد به همراه خانواده به شهرستان چاراویماق مهاجرت کرد تا ادامه زندگی خانواده مرادی در این منطقه شکل بگیرد.  

خانم مرادی یک خواهر دوقلو دارد که همزمان باهم در کنکور امسال در گروه انسانی شرکت و خواهرش نیز رتبه ۱۱۶ را بدست آورده اند،  پدر عزیز و زحمتکش خانواده مرادی کشاورز و مادرشان خانه دار است. 

  از تابستان ۱۴٠٠ همراه با اتمام سال دهم تحصیلی و البته بدون شرکت در کلاسهای تقویتی سونیا خانم با اراده شخصی و حمایت عاطفی و معنوی خانواده خود در سکوت اتاقش شروع به مطالعه ای که در روزهای مدرسه ۷ ساعت و روزهای تعطیل و غیر درسی به ۱٠ ساعت می رسید، همت کرد.   وی به کمک خانواده عزیز خود محیط آرام و بدور از رفت امد های معمول طایفه ای را برای خود رقم زده بود و در لابلای هر یک ساعت مطالعه ۱۵ دقیقه استراحت خود را با تماشای تلویزیون و گپ با اعضای خانواده می گذراند.  

البته ناگفته نماند که سونیا خانم بطور مرتب روزانه از ورزش خود حتی در محیط خانه و دوران آمادگی برای کنکور غافل نشدند و در کنار اینها در مسائل فرهنگی بسیج شهرستان خودشونم فعالیت داشتند و از اعضای فعال بسیج شهرستان چاراویماق و یکی از نفرات هسته های بسیج علمی ناحیه هم هستند .

در واقع خانم مرادی ثابت کردند موفقیت در کنکور و مسائل تحصیلی فقط و فقط حبس در خانه و مطالعه بی وقفه نیست بلکه با برنامه ریزی و حتی با وجود تفریح و ورزش به اندازه هم می توان در مطالعه و آزمون های بزرگ موفق بود.  

خانم مرادی توصیه شما به دانش آموزانی که قصد دارند در کنکور شرکت کنند چی میتونه باشه، رمز موفقیت مطالعاتی این عزیزان در چیست؟

   _باید از پایه دهم شروع به مطالعه رسمی بکنند و دروس هر سال رو همون سال مرور کنند، چون در سال دوازدهم امتحانات نهایی و قطعا درس ها سنگین میشود.  تفریح زیاد را باید برای مدتی کنار گذاشت و به سرگرمی های کوتاه روزانه در بین ساعات مطالعه قناعت کرد. 

  علاقه خودتون برای ادامه تحصیل و در واقع برنامه آینده تحصیلیتون رو برامون بفرمایید 

  _من رشته حقوق رو خیلی دوست دارم و البته دانشگاه فرهنگیان  در بحث انتخاب رشته هر دو مدنظرم هستند اولویتم با مراکز اموزشی تهران است و فارغ از تمامی این موارد امیدوارم بتوانم در هر رشته ای که ادامه تحصیل خواهم داد به کشور عزیز و مردم مهربانمان خدمت کنم. 

صحبت پایانی تون رو بفرمایین 

_تشکر میکنم از خانواده خودم که با من همکاری کردن و در دو سه سال آخر تحصیلی ام محیطی با آرامش و مناسب برای مطالعه فراهم کردند، پدرم که با زحمت زیاد و پول حلال مارا به اینجا رساند و مادری فداکار که همیشه و هر لحظه حامی ما بود، خوشحالم که توانستم ذره ای از محبت و فداکاری پدر و مادرم را جبران کنم و نام چاراویماق عزیز رو امروز در حوزه کنکور زنده شد و همچنین ممنون از شما که این گفتگو را ترتیب دادید .

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …