خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / آذربایجان شرقی هاب دانش بنیان ها با ترکیه شد

آذربایجان شرقی هاب دانش بنیان ها با ترکیه شد

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، گفت: این مجموعه به عنوان تنها پارک علم و فناوری کشور است که دارای دو هاب تعاملات بین‌الملل در کشور چین و ترکیه بوده و این موضوع در نوع خود بی‌سابقه است.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، سعید جعفری راد با اشاره به اینکه در راستای تحقق هاب تعاملات بین‌المللی فناورانه و نوآورانه ایران با کشور ترکیه، پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی پس از راه‌اندازی اولین هاب تعاملات بین‌الملل با کشور چین در تیرماه سال ۱۴۰۱  دومین هاب ارتباطی پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با کشور ترکیه آذربایجان‌شرقی، گفت: به منظور گسترش تعاملات بین المللی در جهت ارزآوری و ایجاد اشتغال، نخستین هاب تبادلات فناورانه با کشور ترکیه در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد.
ایشان ضمن تاکید بر اهمیت توسعه و ارتقای دیپلماسی فناوری و نوآوری، افزود: اهداف تعیین شده در نقشه راه پارک علم و فناوری استان در خصوص تعاملات بین المللی ایجاد هاب تعامل و  تشکیل میز فناوری و نوآوری است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، به ماموریت های این پارک برای حفظ تعامل با هاب بین المللی کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: تهیه و ارائه گزارش توجیهی جامع از وضعیت فناوری و نوآوری در این کشور و ارائه به سایر پارک‌ها، شناسایی و اعلام نیازهای فناورانه و نوآورانه ترکیه، رصد و اطلاع‌رسانی تعاملات فناورانه و نوآورانه پارک‌های علم و فناوری با کشور ترکیه، تدوین برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در تعاملات فناورانه و نوآورانه با مشورت سایر پارک‌ها، امکان‌سنجی و ایجاد دفتر تعاملات فناورانه و نوآورانه به‌صورت مشترک، در زمره این ماموریت ها است. 
وی با اشاره به اینکه امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین “پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی” و “شهرک همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌ شانگهای چین” موجب شد که در آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آذر ماه ۱۴۰۱، پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از نظر تعاملات بین‌المللی به عنوان پارک برتر معرفی شود، ادامه داد: همچنین پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی به عنوان تنها پارک علم و فناوری کشور می‌باشد که دارای دو هاب تعاملات بین‌الملل بوده، که این موضوع در نوع خود بی‌سابقه می‌باشد.
وی در انتها اضافه کرد: با استقرار شرکت ترکیه‌ای بنتا ماکینا به عنوان کارگزار صدور محصولات فناورانه ایران به کشور ترکیه برداشته شد. بدین منظور اولین جلسه هم‌اندیشی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در خصوص بازاریابی، فروش و صادرات محصولات به کشور ترکیه برگزار شد.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …