خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / تحصیل 24 هزار دانشجو در 440 رشته آموزشی دانشگاه تبریز

تحصیل 24 هزار دانشجو در 440 رشته آموزشی دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به تحصیل 24 هزار دانشجو در 440 رشته آموزشی این دانشگاه، از دانشگاه تبریز به عنوان تاثیرگذارترین دانشگاه در ایران و جهان نام برد.

به گزارش روابط عومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، صفر نصراله زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه تبریز جزو پنج دانشگاه جامع برتر کشور است و پس از تهران رتبه دوم را در تعداد مقالات داراست، افزود: از نظر تعداد دانشمندان یک درصد نیز با 22 نفر بعد از دانشگاه تهران که دانشمندان یک درصد آن 40 نفر است،رتبه دوم دارد.

وی با اشاره به چالش های زیاد این دانشگاه در سال گذشته و تحویل آن با بدهی و دیون زیاد، اضافه کرد: در سال 1401 همه دیون آن را با برناه ریزی پرداخت و دانشگاه را مدریت کردیم.

نصراله زاده ادامه داد: برای مدیریت دانشگاه برنامه های مختلفی از سال گذشته تدوین و برنامه ریزی شده است که این برنامه ها به صورت منسجم در پنج راهبرد کلان و 44 برنامه عملیاتی ابلاغ و اجرا می شود.

وی طرح تحول آموزشی و بازنگری در رشته‌های آموزشی را از مهم‌ترین راهبردها خواند و از آماده شدن کتابی قطور نیز در این راستا خبر داد.

نصراله زاده راه‌اندازی و ایجاد دانشکده علوم و بین رشته‌ای را از دیگر برنامه‌های تحول آموزشی دانشگاه تبریز اعلام و بیان کرد: در حوزه پژوهش نیز به دنبال توسعه دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه هستیم که در این خصوص سال گذشته چهار سفر خارجی به کشورهای عراق، ترکیه و ارمنستان انجام شد.

وی افزود: در بحث تبادل استاد و دانشجو، طرح‌های پژوهشی مشترک و اعطای مدرک دوگانه توافق خوبی با برخی از این دانشگاه‌های کشورهای همسایه و دانشگاه های معتبر اروپایی صورت گرفته است.

نصراله زاده با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی از مولفه های دیپلماسی علمی و بین المللی شدن دانشگاه هاست، گفت: دانشگاه تبریز با جذب هزار و ۵۰۰ دانشجو در سال گذشته رتبه دوم کشوری را به دست آورده است.

رئیس دانشگاه تبریز با اعلام اینکه در حوزه پژوهش و فناوری نیز مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز به پردیس فناوری ارتقا داده شد، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان هم اکنون به یکصد شرکت افزایش یافته است که در سال جدید نیز به دنبال افزایش دو برابری تعداد این شرکت‌ها هستیم و طی برنامه‌ریزی انجام شده در پایان برنامه پنج ساله، شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه به ۳۰۰ شرکت افزایش می‌یابد.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …