خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / اولین رویداد تخصصی هسته های مسئله محور شهرستان اهر برگزار شد

اولین رویداد تخصصی هسته های مسئله محور شهرستان اهر برگزار شد

اولین رویداد تخصصی هسته های مسئله محور به همت خانه نخبگان بسیج شهرستان اهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، اولین رویداد تخصصی هسته های مسئله محور به همت خانه نخبگان بسیج شهرستان اهر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر  با حضور معاونت علمی و پژوهشی سپاه عاشورا،  نماینده مجلس و اعضای شورای اداری شهرستان ، فرمانده ناحیه، فرماندار و همچنین مدیران عامل معادن فعال در منطقه برگزار شد.

نادر ارسلانی مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه عاشورا در اولین همایش رویداد تخصصی هسته‌های مسئله‌محور خانه نخبگان بسیج اهر با اشاره به این‌که کشور با تدوین یا چاپ مقالات توسعه نمی‌یابد، اظهار داشت : اگر بخواهیم صرفاً بر روی تدوین مقالات متمرکز شده و در بهترین و معتبرترین نشريات دنیا به چاپ برسانیم، کدام یک از مشکلات کشور را حل می‌کند؟ 

معاون علمی،پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا افزود : تولید علم زمانی موفق است که منجر به محصول و یا فناوری شود و اگر فناوری نباشد سخن گفتن از رشد و توسعه بی‌معنی است. حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از شاخص‌های توسعه است زمانی کشور، استان یا شهر موفقیت توأمان با توسعه و رشد به دست می‌آورد که شاخص‌های توسعه به‌صورت متوازن حرکت کند.

 وی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف در بخش علمی و فناوری سپاه عاشورا خبر داد و گفت : اگر بخواهیم مُدل توسعه کشور، استان یا شهرستان‌ها اسلامی باشد بایستی به قرآن مراجعه کرده و از آن بهره‌گیری کنیم، در این راستا خانه نخبگان بسیج با احصاء مشکلات، برای حل آن راهکارهای علمی ارائه می‌دهد. 

دکتر ارسلانی بابیان این‌که خانه نخبگان بسیج با احصاء مشکلات و ارائه راهکار به تدوین سند رشد و توسعه شهرستان‌ها کمک می‌کند، یادآور شد: مسئولان شهرستانی در تجاری‌سازی و شناساندن محصولات فناورانه و خلاقانه مشارکت کنند، عمده‌ترین مشکلات نخبگان پس از نهایی کردن محصولات فناورانه در حوزه تجاری‌سازی است و دستگاه‌های اجرایی حمایتی از محصولات فناورانه ندارند در حالی که اگر اعتماد شود نخبگان ما توانایی خود را نشان خواهند داد .

مهندس میرجلال نوحی طراح خط تولید نسل جدید توربین های بادی عضو کارگروه تخصصی انرژی های نوین خانه نخبگان بسیج اهر ضمن معری این مجصول گفت :  در کوتاه مدت و در بازه زمانی یکساله تولید ۱۰۰۰ دستگاه توربین بادی با اشتغال مستقیم حداقل ۳۰ نفر هدف گذاری شده است.

ایشان سرمایه لازم برای راه اندازی خط تولید این فناوری را ۵۰ میلیارد ریال و مدت زمان بازگشت سرمایه را ۳ الی ۴ سال برآورد نموده اند.

میرجلال نوحی در خصوص امکان سنجی و آینده نگری طرح، گفتند در میان مدت ساخت ۱۰۰۰۰ دستگاه و در چشم انداز ۱۰ ساله تولید و ساخت ۵۰۰۰۰ دستگاه توربین بادی با اشتغال مستقیم بیش از ۱۰۰۰ نفر دست یافتنی است.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،در این رویداد ۴ نفر از کارگروه های تخصصی صنعت، انرژی های نوین، معادن و گردشگری به ارائه دستاوردهای مسئله محور پرداختند. در پایان این مراسم، از ۴ نفر از منتخبین این رویداد تجلیل به عمل آمد.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …