خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / گفتگویی کوتاه با یک کنکوری دهه هفتادی موفق

گفتگویی کوتاه با یک کنکوری دهه هفتادی موفق

مهدی نجفی یک جوان بسیجی دهه هفتادی است که با پشتکار و تلاش توانسته رتبه سه رقمی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ را کسب کند .

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا ،آقا مهدی ساکن روستای اونلیق از توابع شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی است که به عنوان یک بسیجی در تنها پایگاه این روستا فعالیت میکند که توانسته است رتبه ۴۲۷ کنکوری سراسری سال ۱۴۰۱ را کسب کند .

آقای نجفی راه موفقیت خودش رو اینطور برامون تداعی میکنه :

وقتی شما هدفی برای خودتون در نظر میگیرید مسلما مهمترین بخش آن برنامه ریزی مناسب برای رسیدن به آن هدف است و باید با در نظر گرفتن ساعات کاری ، نحوه مطالعه و هر کاری که در این مسیر شما را یاری کند ، باید از آن بهره برد .

آقای نجفی در مورد ساعات و نحوه مطالعه تون برامون بگید !

من از ساعت ۷ صبح هر روز بیدار بودم و از اون موقع شروع میکردم تا آخرین ساعات شب و در طول یک روز ۱۰ زنگ مطالعاتی داشتم از این قرار که ۹ زنگ  ۵/۱ ساعته و یک زنگ ۱ ساعته که زنگ آخر دروس عمومی و مابقی زنگ ها متعلق بود به درس های اختصاصی و گاها مطالعه زبان انگلیسی .

هدف شما از انتخاب و قبولی در این رشته چی بوده؟

در درجه اول پول بنظر بنده نباید اولویت باشد چون بالاخره در هر شغلی کم و بیش بحث مالی قطعا به درآمد خواهد رسید ، مهم بحث علاقه به آن رشته و بهره برداری از آن در راهی که به نفع کشور باشه و بتوان با آن کارآفرینی کرد .

محیط مطالعه شما دارای چه ویژگی ها بود؟

من سال سومی بود که در کنکور شرکت میکردم و خب طبیعتا باید مطالعات سنگینی انجام میدادم ، در مراحل آخر مطالعات برنامه ریزی من دوهفته ای شده بود و بجز همکاری خانواده عزیزم در آماده سازی محیطی با آرامش و به دور از استرس و هیاهو من این موفقیت را نمیتوانستم کسب کنم .

حدودا ۵/۱ ساعت کلاس های زنگی من بود که یک ربع استراحت برای مابین کلاس ها داشتم ، وعده های غذایی من نیم ساعته بودند و حتی شاید باورش سخت باشد ولی من در مدت مطالعه درسی ام برای کنکور خیلی به ندرت از خانه بیرون میرفتم و این رویه هر روز تکرار میشد .

آیا فعالیت های بسیج یا حضور در بسیج چه تاثیری روی موفقیت شما داشت؟

حضور در بسیج و فعالیت در آن یک نظم خاصی به برنامه روزانه من داده است چون فعالیت در بسیج زمانی برای وقت تلف کردن و گشت و گذار بیخودی برایت نمیگذارد و زندگی روزمره را رو هدفمند تر میکند ،در واقع برنامه ریزی و با برنامه زندگی کردن را از بسیج یاد گرفتم.

بهترین توصیه شما به داوطلبان کنکور امسال چی میتونه باشه؟

اول اراده ، بعدا عمل همین دو مسئله کافیه .

یعنی وقتی یک داوطلب میخواهد در کنکور شرکت و یک رتبه خوب کسب کند باید اول اراده کند و بخواهد که به موفقیت دست پیدا کند . دوم عمل ، باید تمامی اقدامات را برای یک مطالعه بلند مدت شاداب و نه اینکه خسته کننده انجام دهد .یک محیط آرام بدور از اینترنت تلویزیون و استرس فراهم کند و بدور از حاشیه به مطالعه و تمرین بپردازد .

درواقع یک داوطلب باید از تمامی گردش های مازاد ،تفریح و اتلاف وقت پرهیز کند و در واقع یکسال از عمر خود را فدای یک عمر زندگی بهتر و راحت تر خود کند . به عنوان برادر کوچکتر به جوانان عزیز میتوانم بگویم آینده ساز کشور شما هستید و با اراده و عمل خود میتوانید موفق باشید .

 

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …