خانه / اخبار / ایجاد هسته های فناور در پایگاه های مقاومت ضروری است

ایجاد هسته های فناور در پایگاه های مقاومت ضروری است

جلسه مدیران علمی نواحی مقاومت بسیج با حضور سردار اصغر عباسقلی‌زاده جانشین  فرمانده سپاه عاشورا و رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و اعضای خانه نخبگان  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در این نشست با تاکید بر حضور فعال و نقش نخبگان در تدوین سند توسعه استان گفت: این نشست در جهت بررسی و تشریح نقش علمی بسیج در راستای حل معضلات و مشکلات استان برگزار گردید.

وی افزود: همفکری و تبادل افکار در جهت اصلاح نقشه راه علمی بسیج با استفاده از نظرات ،طرح ها و ایده های نخبگان علمی از مهم ترین اهداف برگزاری این نشست است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه به استفاده از ظرفیت های مغفول شهرستان ها تاکید کرد و افزود: ما مصمم هستیم با کمک نخبگان ظرفیت های بلا استفاده شهرستان ها بررسی و توسط خانه نخبگان احصاء شود، روش کار به این صورت است که نخبگان پنج موضوع اولویت دار هر شهرستان را مطرح کرده و برای یکی از این طرح های نوشته شده راهکار پژوهشی  ارائه می دهند.

ارسلانی با اشاره به اینکه هرکدام از شهرستان های آذربایجان شرقی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی هستند تصریح کرد:هر کدام از شهرستان ها دارای پتانسیل هایی هستند که به تنهایی می تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار در آن منطقه شود. برای رسیدن به این اهداف ابتدا باید این ظرفیت ها و پتانسیل هایی که مورد غفلت واقع شده و شناسایی نشده اند توسط نخبگان بررسی و ارزیابی شده و سپس جمع بندی گردد چرا که این موضوعات در تدوین سند رشد و توسعه هر شهرستان برای حل مشکلات و معضلات ضروری است.

 وی ادامه داد: مدیران علمی باید در راستای استفاده از بسترهای مختلف هسته های چهارگانه دانش و  فناوری توانمندساز و جریان ساز در پایگاه های مقاومت بسیج اقدام کرده و امیدواریم شعار” هر پایگاه مقاومت یک هسته فناور” تحقق پیدا کرده و حوزه هسته های فناور ایجاد شود تا به سمت رستاخیز علمی حرکت کنیم.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …