خانه / اخبار / رویداد «تا ثریا» با هدف حل نوآورانه مسائل کشور برگزار شد

رویداد «تا ثریا» با هدف حل نوآورانه مسائل کشور برگزار شد

رویداد نوآورانه و فناورانه «تا ثریا» در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه  برای اولین سال برگزاری توسط بنیاد تعاون بسیج ،شرکت پیشگامان توسعه و همکاری سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور  در محل  سابق لانه جاسوسی آمریکا برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی  فناوری آذربایجان شرقی، رویداد نوآورانه  «تا ثریا» با حضور ۵۰ مجموعه نوآور و فناور  و در راستای تجاری سازی و حمایت از طرح های نخبگان بسیجی به‌منظور تشریح مدل‌های گوناگون پاسخگویی به مسائل و چالش های کشور  برگزار شد.

این رویداد روایتی از ظرفیت‌های موجود برای حل نوآورانه و مبتکرانه مسائل در کشور است که مبتکرین و مخترعین حاضر در رویداد دو روزه به تشریح چگونگی دستیابی به پاسخ برای حل مسائل گوناگون در حوزه‌های مختلف پرداختند.

 سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی با هفت طرح برگزیده و منتخب برای سرمایه گذاری و تجاری سازی دراین رویداد فناورانه شرکت کرده بود.

طرح ” شیرهای هیدرولیکی”،  طرح ” گیربکس نیسان” ، طرح ” موتور براشلس با بدنه کامپوزیتی” ، ماده ضد عفونی کننده « نانوکلینیا» طرح”  محافظ سیلیکونی ساخته شده از نانوذرات” طرح دستگاه اتوماتیک ثبت و بهبود زمان (واکنش حرکتی در انسان) طرح”  الکترو گونیا متر دیجیتال”  طرح هایی هستند که در رویداد نوآورانه ثریا حضور داشتند.

این رویداد با شعار «تا ثریا» روایت توانمندی انقلاب اسلامی در ارائه پاسخ‌های نوآورانه و مبتکرانه به مسائل کشور در  در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، اجتماعی و صنعتی برگزار شد.

 

برگزاری نشست‌های روایت چگونگی موفقیت فناوران و نوآوران در شناسایی مسائل کشور و ارائه راهکار‌های مبتکرانه از دیگر بخش‌های این رویداد بود.

سردار سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ، سردار فدوی  جانشین فرمانده کل سپاه، سردار طلایی از وزارت دفاع، دکتر رحیمی رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رویداد نوآورانه و فناورانه ” تا ثریا” بازدید کردند.

همچنین دکتر متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز با حضور در غرفه آذربایجان شرقی از طرح های نواورانه و علمی استن آذربایجان شرقی  در این رویداد بازدید کرد.

نادر ارسلانی، رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد این سازمان در مسئله محوری و محصول محوری تاکید کرد: سازمان بسیج علمی به عنوان معاونت سپاه عاشورا این رویکرد را در اولویت برنامه های خود قرار داده و حضور در رویدادنوآورانه ” تا ثریا” در راستای تجاری سازی و جذب سرمایه گذار برای این طرح ها  است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی در اقشار مختلف بسیج وجود دارد که بر روی مسائل گوناگون تمرکز داشته‌اند و پاسخ‌هایی نیز برای حل این مسائل به دست آوردند که به مراحل اجرایی نیز رسیده است. رویداد «تا ثریا» به دنبال آن است تا نشان دهد امروز چه ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نوآوری و فناوری در کشور وجود دارد که می‌تواند سبب منزلت‌آفرینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت پرافتخار ایران شود.

 

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در رویداد نوآورانه” تا ثریا” تاکید شد سازمان ها و ارگان ها نیازمندی های خود را از طریق شرکت های دانش بنیان تامین کنند.

همچنین مقرر شد سازمان  علمی و پژوهشی و فناوری هر استان  بین سازمان هایی که اعلام نیاز کرده اند و شرکت های دانش بنیان نقش ایفا کرده و برای محصول تولید شده بازاریابی نموده و در جذب سرمایه گذار اقدامات و تعاملات لازم را انجام دهد.

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …