خانه / اخبار / «آموزش پروپزال نویسی» با شکل و مثال

«آموزش پروپزال نویسی» با شکل و مثال

کتاب« آموزش پروپزال نویسی همراه با شکل و مثال» ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری  توسط پیمان غنیمت و مریم تقی نژاد در کارگروه فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی   تالیف و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش روابط عمومی  سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری آذربایجان شرقی، دکتر پیمان غنیمت و مهندس مریم تقی نژاد نویسندگان این کتاب سعی کرده اند پروپزال نویسی را به زبان ساده و به همراه شکل و مثال برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آموزش دهند.

در بخش پیش گفتار این کتاب آمده است« این نوشتار در پی دغدغه ای به وجود آمد که اکثر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با آن در مقطع مشخصی از زمان روبه رو هستند.

در برخی مواقع مشاهده شد که اختلاف نظرهای عمیق در بین فعالان علمی در خصوص تنظیم پروپزال وجود دارد و کار تا بدان جا پیش می رود که این اختلاف نظرها به جای آنکه سازنده باشد مانعی بزرگ بر سر راه دانشجویان قرار می گیرد.

البته ریشه این اختلاف نظرها به ماهیت خود طرح تحقیق بر می گردد ،چون در پروپزال یک بخش به روش شناسی و اسلوب روش تحقیق نیز بر می گردد و بخش دیگر به سلیقه ای که فعالان حوزه علمی بر شیوه نگارش اعمال می کنند.برای اینکه این اختلاف نظرها تا حدی مدیریت شده و به دانشجو خط فکر مناسبی از بابت تنظیم پروپزال داده شود این نوشتار به رشته تحریر در آمد و سعی بر آن شد که ضمن بیان اصول روش شناسی به سلیقه های متفاوتی که در طرح های تحقیقی مختلف مشاهده شده است اشاره گردد.

نویسندگان این کتاب تلاش کرده اند نکات مهم و قابل توجه و کلیدی را به زبان ساده و در قالب « نکته » به مخاطب بیان کنند. همچنین ذکر مثال در فصول مختلف کتاب و ترسیم شکل برای بیان مطلب از نکات مثبت و کلیدی این کتاب است.

معرفی فرضیه های مختلف، توضیح روش های نمونه گیری ، جامعه آماری ، نحوه فهرست بندی و چگونگی نوشتن منابع و ماخذ ازدیگر مطالبی است که در این کتاب به چشم می خورد.

این کتاب در 121 صفحه همراه با شکل و مثال با همکاری کارگروه فرهنگی و اجتماعی و کمیته مدیریت جهادی سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری آذربایجان شرقی توسط انتشارات شاین به چاپ رسیده است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …