خانه / اخبار / مرد حافظه جهان رکورد جدیدی ثبت می کند

مرد حافظه جهان رکورد جدیدی ثبت می کند

مرد حافظه جهان که یک جوان تبریزی بوده و سال گذشته رکورد قبلی گینس را شکسته است قصد دارد در آینده نزدیک رکورد قبلی خود را شکسته و بار دیگر افتخارآفرینی کند.

شهریور ماه سال گذشته بود که محمد رضا حسن زاده جوان تبریزی موفق شد با قدرت ذهن و حافظه خود رکورد یک خانم هندی را شکسته و رکورد جدید را در گینس به نام خود ثبت کند. انتشار این خبر با بازتاب خیلی زیادی در رسانه ها مواجه شد و جوان تبریزی با کسب این رکورد عنوان ” مرد حافظه دنیا “را به نام ثبت کرد.محمدرضا حسن زاده این روزها با تقویت هر چه بیشتر ذهن و حافظه خود در پی ثبت رکورد جدید در این زمینه است.

در یک گپ و گفت صمیمانه با مرد حافظه دنیا همکلام شده ایم. با ما همراه باشید.

آقای حسن زاده شما رکورد حافظه جهان را شکسته اید بفرمایید نحوه ثبت رکورد شما چگونه بود

باحضور مشاور ثبت رکورد گینس ایرانیان  طی یک برنامه رسمی این رکورد شکسته و تاییدشد. به این صورت که از سوی «گینس» فلش کارت‌هایی ارسال شده بود که شامل ۵۸ لغت بود و روی زمین نیز بنری بود که من باید در عرض یک دقیقه این ۵۸ لغت که شامل اسم اشیاء بود حفظ می‌کردم و بعد از یک دقیقه  آن کارت‌ها را دقیقا روی همان اسم اشیا قرار می‌دادم که به لطف خداوند توانستم موفق شوم، طی این یک دقیقه از ۵۸ لغت ۵۳ مورد آن را درست جواب دادم.

رکورد قبلی متعلق به چه کسی و از کدام کشور بود،

رکورد قبلی این کار متعلق به یک خانم هندی بود که در عرض یک دقیقه ۵۰ لغت را درست جای‌گذاری کرده بود ولی من با سه لغت اختلاف رکورد وی را شکستم.

رکورد جدیدی که می خواهید انجام دهید در چه زمینه ای است؟

رکورد جدید هم مربوط به قدرت حافظه است. در این رکورد جدید قصد دارم تعداد لغات را افزایش داده و رکورد قبلی خودم را بشکنم. به لطف خدا رکورد جدید جایگذاری   ۱۲۰ لغت جدید  در یک دقیقه است در حالی که رکورد قبلی

جایگذاری درست ۱۰۰لغت در یک دقیقه بود. برای رسیدن به هدف تلاش های زیادی انجام داده و بر روی قدرت ذهن و حافظه تمرکز می کنم و خبر این رکورد جدید  در آینده نزدیک رسانه ای می شود

حافظه شما با حافظه ما چه تفاوتی دارد؟

اصلا حافظه من با حافظه هیچکس تفاوت ندارد.  ما دونوع حافظه داریم، حافظه کار شده و حافظه کارنشده

من فقط روی حافظه خودم کار کردم.شاید برخی افراد فکر کنند من زندگی خیلی متفاوتی از دیگران داشته و دارم در حالی که دوران کودکی کاملا معمولی را سپری کرده و در زمان تحصیل هیچ تفاوتی با سایر دانش‌آموزان نداشتم

بسیاری از افراد با توجه به زمینه‌های بدنی و ذهنی  خود سعی می‌کنند روی یک موضوع خاص تمرکز کرده و آن را تقویت کنند، من  نیز تصمیم گرفته بودم روی  قدرت ذهن خود تمرکز کرده و ذهن و حافظه خود را تقویت کنم.

برای رسیدن به این جایگاه که رکورد جهانی را شکسته اید چقدر تلاش کرده اید؟

من برای تقویت ذهن و شکست رکورد جهانی پنج سال تلاش کردم .تلاش هایم را از دوران دبیرستان شروع کردم.

از سال ۹۳ روی قدرت حافظه و تمرکز ذهن تمرین کردم، در زمینه تقویت و تکنیک‌های حافظه، تندخوانی و به ذهن سپاری سریع تکنیک‌های مختلفی انجام دادم.

 شما مرد اول حافظه جهان هستید چه احساسی از کسب این عنوان جهانی دارید؟

بله من مرد حافظه جهان شدم واین اول از همه لطف و بخشش خدای مهربان است که مرا  لایق دانسته و  بعد هم  خواست، اراده و تلاش خودم و شرکت در کلاس ها وو استفاده از تکنیک های مختلف.احساس می کنم در این دنیا هرچیزی امکان پذیر است، در مورد خودم  مثال می زنم، من در زمان تحصیل به خاطر بی توجهی به درس و تحصیل همیشه مورد سرزنش قرار گرفته  و.تحقیر می شدم اما بعد تصمبم گرفتم با تمرین، حافظه خودم را ارتقاء دهم چون حافظه باتمرین قوی می شود.

 

آیا فکر می کردید روزی رکوردار حافظه جهان شوید؟

بله، بعد از اینکه تصمیم گرفتم قدرت ذهن و حافظه  خود را تقویت کنم همیشه اهدافم را  نوشته و با خودم تکرار می کردم”  من مردحافظه جهان می شوم”، ” من  بهترین مدرس تندخوانی می شوم ودر مسابقات جهانی حافظه شرکت می کنم”.

ایا تکنیک های تقویت حافظه را به دیگران آموزش می دهید تا رکورد شمارو بشکنند ؟ اصلا رکورد شما قابل شکستن است؟

رکورد برای شکستن است همیشه می گویم وای برحال دانشحویی که از استاد خودش عقب بماند. رکورد من باید توسط دانشجویانم شکسته شود نه توسط افراد دیگر از سایرکشورها. چون این رکورد  افتخار کشورمان ایران است.

شهرت خوب است یا محبوبیت؟

اول محبوبیت بعد شهرت، محبوبیت در دلهاست ولی شهرت در  زبان ها

الان تا چه اندازه محبوب و مشهور هستید؟

واقعیتش نمیدانم چقدر محبوب یا مشهورم ولی هرچیزی باشم هیچ وقت به انسان ها تکیه نمی کنم چون می دانم زمانی بهترین افراد ترکت می کنند تو می مانی و …هیچ وقت به افراد، شهرت ومقام مغرور نشویم، چون هرجا مغرور شویم آنجا مرکز سقوط انسان است.

همیشه به این جمله طلایی معتقدم”  زمانی که موفق شدی مغرور نشو ، زمانی که  شکست خوردی ناامید نباش” چون هرلحظه خدا همراهت است.

هیچ وقت دوست ندارم ‌به جای خدا به آدم ها تکیه کنم ولی من احترام زیادی به آدم ها قائل هستم ولی امیدم به خداست.

حرفم را با این بیت  مولانا تکمیل می کنم که می فرماید

دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ

ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ

فعالیت هایی که در حال حاضر به آن مشغول هستید ؟

اکنون به کار تدریس در حوزه تقویت حافظه، تندخوانی، فتوریدینگ( سیستم عکس خوانی ذهنی) و اصول مطالعه  مشغول هستم .همچنین  برای افرادی که قصد

دارند در آزمون مهمی مثل کنکور، پزشکی، وکالت، آزمون استخدامی و آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی شرکت کنند دوره های آموزشی برگزار می کنم، دوره هایی که به تعبیر شرکت کنندگان در این دوره ها سکوی پرش به مدارج بزرگتر هستند. به لطف خدا به آنها  کمک می کنیم موفق شوند.

به عنوان مثال چند نفر از رتبه های برتر کنکور دانشجوی بنده بودند که شرکت در کلاس های تقویت حافظه، تندخوانی و تمرکز بر تکنیک های تست زنی و آموزش های خوب باعث شده بود با رتبه های خیلی خوب در آزمون کنکور موفق شوند.

افتخار شاگردی کدام یک از اساتید بین المللی تقویت ذهن و حافظه را داشته اید؟

دانشجوی ارشد”پرفسور تونی بوزان” رئیس مسابقات حافظه جهان بودم و به صورت حضوری از مطالب جدید وکاربردی این استاد بزرگ استفاده کردم.

یکی دیگر از اساتید بین المللی خانم ” آنا جونز”  رکورد دارتندخوانی در سال ۲۰۰۶  بود، همچنین در کنار”دیوید توماس” رکورد دارحافظه در سال ۲۰۱۲ بودم.

اولین بار با موسسه آموزشی ” تندخوانی نصرت” توانستم بااین روش ها آشنا شوم،  به صورت اتفاقی یک دی وی  دی به  دستم رسید که دیدم مهندس مرتضی نصرت  به صورت کامل تکنیک ها را توضبح داده است، این تکنیک ها را مطالعه کرده و مسیر زندگیم عوض شد. الان این استاد بزرگ  فوت کردند و امیدوارم در جوار رحمت الهی باشند.

در اکثر کلاس های تقویت حافظه شرکت کردم و اساتید بزرگ دیگری در ایران و اساتید بین المللی حافظه مرا در رسیدن به اهدافم کمک کردند که از همه آنها تشکر و قدردانی می کنم.

چه آرزویی دارید؟

آرزو دارم آنقدر خدا در حق من  لطف کند تا بتوانم  محدودیت ها و سختی هایی که در گذشته کشیدم را راحت تر  برای همه بازگو کرده و تعریف کنم. می خواهم به همه ادم های دنیا بگویم اگر بخواهید شما هم می توانید مثل من مردحافظه جهان شده و عناوین”  سلطان حافظه”  یا” مرد حافظه جهان” را کسب کنید.

تکیه کلام خاصی دارید که مدام تکرار کنید؟

بله، به این جمله اعتقاد راسخ داشته و همیشه تکرار می کنم

” الحمدالله کماهواهله”  یعتی شکر گزار نعمت های خدا هستم و هرچقدر شکر گزار نعمت های الهی باشم ۱۰۰ برابر نعمت های زیادی می بخشد

اگر از تلاش و سختکوشی شما فیلمی تهیه شود دوست دارید چه نامی برای آن انتخاب می کنید.؟

دوست دارم نام فیلم ” سجده ” بگذارم.

آیا  دوست دارید رئیس مسابقات حافظه جهان باشید؟

بله حتما ،صد درصد،  دوست دارم اسم ایران در تمام دنیا گفته شده  و افراد بااستعداد را کشف کرده  و افرادی که دوست دارند رکورد دار تندخوانی شوند  کمکشان کنیم هم رکورد دار تندخوانی در ایران  وهم رکورد دارتند خوانی درجهان

ا فتخارات قبلی ؟

”  نویسنده کتاب “مولتی ویتامین ذهنی” هستم

وافرادی  که دوست دارند رکورد دار تندخوانی دنیا شوند بهتر است این کتاب را مطالعه کرده  و در دوره های ما شرکت کند.

مدرس تیز هوشان،  کارشناس تقویت حافظه در صدا سیما و دارای مدرک مدیریت از دانشگاه مونترال کانادا، دریافت چندین مدرک تندخوانی و تقویت حافظه از کشورهای اتریش و مالزی،  قهرمان مسابقات رزمی و کمرسیاه

افرادی که به تقویت ذهن و حافظه  علاقه مند هستند چگونه می توانند با شما در ارتباط باشند.

علاقه مندان می توانند با شماره 09147846187 تماس گرفته همچنین در شبکه های اجتماعی اینیستاگرام به آدرس@amoozeshsanjideh

 با ما در ارتباط باشند.

گفتگو: معصومه درخشان

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …