خانه / اخبار / سرمایه‌‌گذاری 19 میلیون دلاری بخش خصوصی در پروژه‌های جهش تولید آذربایجان‌شرقی

سرمایه‌‌گذاری 19 میلیون دلاری بخش خصوصی در پروژه‌های جهش تولید آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی بخش خصوصی را برای اتمام پروژه‌های جهش تولید استان به ترتیب 10 هزار و 59 میلیارد تومان و 19 میلیون و 142 هزار دلار اعلام کرد.

داوود بهبودی در جلسه هماهنگی تفاهم‌نامه پیشبرد پروژه‌های جهش تولید اظهار کرد: این تفاهم‌نامه فی‌مابین محمدباقر نوبخت  رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی منعقده شده است.

وی افزود: هدف این تفاهم‌نامه اجرا، تکمیل و به بهره‌برداری رساندن 41 پروژه جهش تولید در استان آذربایجان‌شرقی است.

بهبودی با اشاره به منابع مالی لازم برای اتمام پروژه‌های جهش تولید استان، توضیح داد: مبلغ 11 میلیارد تومان از محل اعتبارات ردیف 29 جدول پرداختی‌ها تبصره 14 قانون بودجه سال 1399، حدود 72 میلیارد تومان در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به منظور تامین یارانه سود تسهیلات و چهار میلیارد تومان از طریق اعتبارات بودجه استانی آذربایجان‌شرقی در قانون بودجه 1399، تامین خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: همچنین 254 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع داخلی موسسه عامل، 615 تسهیلات سرمایه ثابت از منابع داخلی موسسه عامل طرح‌ها و 72 میلیارد تومان نیز در قالب کمک‌های فنی اعتباری به منظور تامین یارانه سود تسهیلات قرار است، پرداخت شود.

بهبودی، سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی بخش خصوصی را نیز در این ارتباط به ترتیب 10 هزار و 59 میلیارد تومان و 19 میلیون و 142 هزار دلار اعلام کرد.

وی از بانک‎ها و دستگاه‎ها درخواست کرد، آخرین اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه‌های جهش تولید را در اسرع وقت ارسال  کنند و پیگیر عقد قرارداد با واحدهای معرفی شده تفاهم‌نامه جهش تولید باشند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …