خانه / اخبار / صعود ۶ پله ای دانشگاه تبریز در برنامه ملی ارتقای دانشگاههای منتخب به تراز بین المللی

صعود ۶ پله ای دانشگاه تبریز در برنامه ملی ارتقای دانشگاههای منتخب به تراز بین المللی

دانشگاه تبریز در بین مراکز منتخب پروژه ملی اقتصاد مقاومتی” ارتقا ۵ دانشگاه و ۵ واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی “جایگاه هفتم را به دست آورد.

 دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: بر اساس امتیاز های ارزیابی عملکرد سال ۹۸ دانشگاه تبریز در بین ۱۷ دانشگاه منتخب این طرح در کل جایگاه هفتم را کسب کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز در این ارزیابی با کسب ۱۴٫۹ امتیاز در بخش پژوهش، ۸ امتیاز در حوزه آموزش، ۵٫۵ امتیاز در بخش پشتیبانی و در کل با کسب ۲۸٫۴ امتیاز با شش پله صعود نسبت به ارزیابی قبلی، رتبه هفتم را بدست آورده است، یادآور شد: در این ارزیابی این دانشگاه در بخش پژوهش رتبه پنجم، پشتیبانی پژوهشی جایگاه ششم و در بخش آموزش رتبه دهم را کسب کرده است.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز همچنین بر اساس امتیاز های ارزیابی عملکرد سال 98 در بین 17 مرکز منتخب این طرح در بین دانشگاه های شهرستانی رتبه اول و در بین دانشگاه های جامع جایگاه دوم را بدست آورده است، تصریح کرد: در این ارزیابی دانشگاه های صنعتی شریف، تهران و علم و صنعت به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کرده اند.

بر پایه همین گزارش، طرح ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی، به‌عنوان یک طرح ده ساله، از شهریور  ماه سال1396 و با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور در قالب یکی از بخش های پروژه ملی اقتصاد مقاومتی در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است که هدف نهایی آن حمایت ویژه از دانشگاه های منتخب نهایی و قرارگرفتن آنها  در جمع 200 دانشگاه برتردنیا است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …