خانه / اخبار / آغاز فراخوان طرح پژوهشی بین المللی TABRIZU-300 دانشگاه تبریز

آغاز فراخوان طرح پژوهشی بین المللی TABRIZU-300 دانشگاه تبریز

با هدف گسترش مبادلات پژوهشی بین المللی و ارتقاء کمی و کیفی طرحهای پژوهشی در دانشگاه تبریز اجرای فراخوان همکاری پژوهشی بین المللی« TABRIZU-۳۰۰» آغاز شد

دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش وفناوری دانشگاه تبریز ضمن اعلام آغاز فراخوان طرح پژوهشی بین المللی TABRIZU-300 افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقاء کیفیت و کمیت طرحهای پژوهشی اساتید دانشگاه تبریز می باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در سطح دانشگاههای کشور اجراء می شود افزود: بر اساس این طرح هریک از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز که بتوانند همکاری پژوهشی مشترک با یکی از اعضای هیئت علمی 300 دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی لایدن آغاز و اتمام نمایند از مزایای این طرح بهره مند خواهد شد.

 

دکتر عسگری با اشاره به اینکه خروجی این همکاری پژوهشی بایستی در مرز دانش بوده و یا بتواند مشکلی از جامعه یا صنعت را حل نماید افزود:  بنابر رسالت دانشگاههای نسل سوم طرح های پژوهشی بایستی بتواند بخشی ازمشکلات جامعه و صنعت را حل نماید و دانشگاه تبریز نیز برای تحقق این هدف آماده اعطای تسهیلات به پژوهشگران می باشد.

معاون پژوهش و فناوری گسترش تعاملات بین المللی علمی و پژوهشی را از دیگر نتایج اجرای این طرح برشمرد و افزود: علاوه بر ارتقاء کمیت و کیفیت نتایج طرحهای پژوهشی بواسطه مبادلات علمی و پژوهشی محققین دانشگاه تبریز با محققین 300 دانشگاه برتر جهان، حمایت مالی بمبلغ چهارصد میلیون ریال از محل درآمد اختصاصی معاونت پژوهشی دانشگاه از این پژوهشگران  صورت می گیرد.

شایان ذکر است اولین دوره این فراخوان از اول آبانماه سالجاری آغاز شده و همه حوزه های علمی و پژوهشی را شامل  می شود و بنابر اعلام معاونت پژوهشی دانشگاه این طرح هرساله تمدید خواهد شد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …