خانه / اخبار / طراحی و تولید سامانه “زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند “

طراحی و تولید سامانه “زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند “

شرکت دانش بنیان “سترگ اندیشه ایرانیان” مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و راه اندازی زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند  شد.

” زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند ” از ابزار های نوین در زمینه رصد، تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه شهری می باشد. این سامانه تحت وب  و سرویس گرا در سطوح مختلف سازمانی و با استفاده از  ابزارهای هوش سازمانی و زیرساخت اینترنت اشیا ، با هدف ایجاد شرایط دسترسی آسان مدیران ، مشاوران ، دستگاهها و شهروندان  به اطلاعات سودمند شهر طراحی و تولید شده است.

 

زیر ساخت داده مکانی در گام نخست مجموعه ای از فناوری ها را به خدمت می گیرد تا اطلاعات مکانی و توصیفی را که توسط شهروندان، سازمان ها و یا سنسور ها ی موجود در سطج شهر تولید می شوند ، جمع آوری و ذخیره کند. در گام بعدی با پردازش و تحلیل این داده ها درک بصری بسیار بالایی از وضعیت هر کدام از شاخص ها و گزارش ها به نمایش گذاشته می شود و با افزودن امکان ترکیب، تلفیق و وزن دهی، لایه های اطلاعاتی به عنوان یک سامانه پشتیبان تصمیم گیر و یک ابزار قدرتمند پردازش اطلاعات مکانی عمل می نماید. نتایج این داده کاوی ها میتواند در بخش های مختلف توسعه شهری از جمله مکان یابی مناسب کسب و کار ها، مجتمع های خدماتی شهری، مسیر های حمل و نقل، توسعه آتی شهر و رصد تغییرات شهر برای مسئولان و شهروندان کمک کننده باشد.

 

شرکت دانش بنیان “سترگ اندیشه ایرانیان” در زمینه های، زیرساخت داده مکانی، هوش سازمانی و زیرساخت اینترنت اشیا در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فعالیت می نماید و محصولات این شرکت هم اکنون در  وزارت خانه ها و سازمانها مختلفی از جمله وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،  سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور، سازمان برنامه و بودجه و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال استفاده می باشد . این شرکت  در حال حاضر با تجهیز مرکز داده خود در نظر دارد تا امکان استفاده از این سامانه را برای شهر های کوچک و متوسط که زیر ساخت سخت افزاری مناسبی برای پیاده سازی سامانه ندارند، فراهم سازد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …