خانه / اخبار / ایجاد طرح های حمایتی برای حمایت از شرکت های فعال در حوزه IT

ایجاد طرح های حمایتی برای حمایت از شرکت های فعال در حوزه IT

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر طرح های گرنت رشد و گرنت جوانه، با طرح هایی مانند طرح نو آفرین و طرح توان آفرین از شرکت های فعال در حوزه IT حمایت می کند.

محمد فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اعلام این خبرگفت:اقتصاد دیجیتال به معنی بکارگیری ابزار دیجیتال در اقتصاد است، انقلاب سوم صنعتی، انقلاب دیجیتال بود و انقلاب چهارم صنعتی، انقلاب اقتصاد دیجیتال است.

وی افزود : مفهوم اقتصاد دیجیتال یک مفهوم مهم و حیاتی و گریزناپذیر برای همه جوامع است.

محمد فرزاد با اشاره به آمار و ارقام جهانی در حوزه اقتصاد دیجیتال تشریح کرد: خوشبختانه وضعیت کشور ما در حوزه اقتصاد دیجیتال قابل قبول است و پیشرفت هایی که در این حوزه صورت میگیرد، امیدوارکننده است.

وی همچنین افزود: در شرایط شیوع بیماری کرونا اهمیت اقتصاد دیجیتال در حوزه کسب و کار ها و تراکنش های آنلاین بیش از پیش افزایش یافت، بطوریکه، در حوزه کسب و کار ها و خرید و فروش های آنلاین در استان تا 400 درصد شاهد رشد بودیم که این افزایش برای همه ما ملموس بود، زیرا همه ما ناگزیر، به خرید و فروش ها آنلاین رو آوردیم.

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ضمن اشاره به سهم 6.5 درصدی اقتصاد دیجستال در کشور تاکید کرد:سهم اقتصاد دیجیتال سهم قابل قبولیست ولی ما همچنان باید از برنامه ریزی مناسب برای ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری غافل نشویم.

وی گفت : علاوه بر این برنامه های زیرساختی وزارت ارتباطات برنامه هایی برای شروع این امر از دل دانشگاه ها با طرح هایی مانند گرنت رشد و گرنت جوانه در پیش گرفته است که نوید بخش حمایت از کارآفرینی ها و کسب و کارهای دیجیتال از دل دانشگاهها است.

وی در صحبت های پایانی خود تشریح کرد: علاوه بر طرح های گرنت رشد و گرنت جوانه، ما با طرح هایی مانند طرح نو آفرین و طرح توان آفرین از شرکت های فعال در حوزه IT حمایت میکنیم. میخواهیم با این حمایت ها و برنامه ها ضرورت اقتصاد دیجیتال را در جامعه بیشتر نهادینه نماییم تا همه از نعمت اقصاد دیجیتال بهره مند شوند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …