خانه / اخبار / طراحی و ساخت کوره ذوب مجدد شیشه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

طراحی و ساخت کوره ذوب مجدد شیشه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

دانشجویان رشته هنر اسلامی گرایش شیشه با طراحی و ساخت کوره ذوب مجدد شیشه موفق به اتمام واحد کارورزی شدند.

عباس کریمی عضو هیات علمی دانشکده هنرهای صناعی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری در مورد طراحی و ساخت کوره ذوب مجدد شیشه گفت: ساخت و تولید ابزار و تجهیزات مرتبط با هنر شیشه به علت عدم وجود مراکز و کارگاههای تولیدی این صنایع در ایران موجب شد تا دانشکده هنر های صناعی از ابتدای تاسیس برنامه ریزی لازم را جهت طراحی و تامین این تجهیزات با کمک اساتید و دانشجویان کارآفرین انجام بدهد در همین راستا دانشکده واحد کارورزی دانشجویان هنر اسلامی گرایش شیشه را به همین امر اختصاص داد.

وی ادامه داد : طراحی و ساخت کوره ذوب مجدد شیشه توسط دانشجویان این رشته در تاریخ ۲۱ مرداد ماه 99 آغاز شد و پس از ۱۰ روز با همت و تلاش بی وقفه دانشجویان به  اتمام رسید

کریمی  اظهارداشت: بدنه کوره ذوب شیشه از تجهیزات ضروری شیشه گری است که با ابتکار و خلاقیت اساتید و دانشجویان از ضایعات آهن آلات موجود در دانشگاه تهیه شده و ساخت آن در دستور کار دانشکده هنر های صناعی قرار گرفت. کوره فوق به صورت پرتابل و دو درب در سایز های متفاوت ساخته شده که توان حرارتی آن ۱۳۵۰ درجه سانتیگراد است.

بنا به گفته وی  از ویژگی های این کوره  می توان به استفاده از نسوز های ۱۵۵۰ درجه با شکل پذیری بالا، مشعل  هوشمند ۱ به ۳ و چرخش دورانی شعله اشاره کرد که این امر باعث می شود  در مدت زمان ۳۰ دقیقه حرارت تا ۱۰۰۰ درجه افزایش یابد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …