خانه / اخبار / راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه پیام نور بنیس/ تنها روستای دارای دانشگاه در کشور

راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه پیام نور بنیس/ تنها روستای دارای دانشگاه در کشور

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی نخستین مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان در روستای بنیس تنها روستای دارای دانشگاه در کشور خبر داد.

بخشعلی معصومی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موافقت‌نامه راه‌اندازی اولین مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان آذربایجان‌شرقی در روستای بنیس تنها روستای دارای دانشگاه در کشور ،به امضا رئیس دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری استان به امضا رسیده است.

وی با ابراز خرسندی از امضای این موافقت‌نامه و تشریح ابعاد بسیار مثبت و سازنده آن در رشد و اعتلای دانشگاه پیام نور در سطح استان و کشور افزود: پیام نور یک دانشگاه توانمند برای پرورش استعدادهای کشور هست و امیدوارم با راه‌اندازی این مرکز رشد در شهرستان بسیار مستعد و صنعتی شبستر، شاهد شکوفایی صنعت این منطقه و پیشرفت چشمگیر ایده‌های جوانان در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی باشیم.

وی، با تبیین نقشه راه علمی دانشگاه پیام نور استان، گفت: می‌توانیم از تهدید ایجاد شده در شیوع ویروس کرونا، فرصت‌های متعددی را جهت شناساندن و معرفی ظرفیت‌های اجرایی و علمی دانشگاه پیام نور به‌وجود آورده و دانشگاه را به جایگاه واقعی خود نزدیکتر سازیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به وجود مشکلات عدیده اقتصادی در کشور، یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکلات را توجه به شرکت‌های دانش بنیان اعلام و یادآور شد: در صدد هستیم با رایزنی‌های گسترده و کمک خیران شهرستان بنیس در داخل و خارج از کشور، یک مرکز مدرن و استاندارد رشد را در این واحد دانشگاهی با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح کنیم.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار خیران که به امر توسعه و پژوهش توجه خاصی دارند، تصریح کرد: با توجه به صنعتی بودن شهرستان شبستر و وجود شهرک صنعتی و کارخانجات متعدد تولیدی در این شهرستان، امیدواریم شاهد حضور پررونق واحدهای تحقیق و توسعه این کارخانجات در مرکز رشد دانشگاه پیام نور باشیم .

معصومی با اشاره به آیین‌نامه‌های راه‌اندازی و اجرایی مراکز رشد، متذکر شد: اگر بتوانیم با حمایت پژوهشگران و تلاش اعضای علمی در یک‌سال آتی فعالیت خوبی در این مرکز داشته باشیم از سال بعد می‌توانیم با قرار گرفتن در زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وارد فاز بعدی که همان تاسیس شرکت‌های دانش بنیان برای دانشگاه است شویم و این امر محقق نخواهد شد مگر با همدلی و تلاش همه عوامل که امیدوارم شاهد آن باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی در مورد تعداد رشته‌های دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: هم اکنون دو رشته در مقطع دکترای،۳۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی وجود دارد.

وی با اشاره به متفاوت بودن آموزش در دانشگاه پیام نور، بیان داشت: دانشگاه پیام نور سیستم آموزشی متفاوتی دارد، آموزش در این دانشگاه به صورت نیمه حضوری، ترکیبی و مجازی است.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: وظیفه داریم تا با استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالای استان آذربایجان‌شرقی و دانشگاه پیام نور که در 28 شهرستان دارای مرکز و واحد دانشگاهی می‌باشد، نقش خود را به‌عنوان یک مرکز علمی پیشرو و بزرگترین دانشگاه دولتی کشور به خوبی ایفا کنیم.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …