خانه / اخبار / آزمایش موفقیت آمیز داروی گیاهی بر روی 700 بیمار کرونایی در تبریز

آزمایش موفقیت آمیز داروی گیاهی بر روی 700 بیمار کرونایی در تبریز

رئیس بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی از انجام سه طرح گیاهان دارویی و طب سنتی بر روی بیماران کرونایی خبر داد و افزود:بعد از آزمایش کردن این ترکیب گیاهی بر روی 700 بیمار آنالیز آماری به مراحل پایانی رسیده و رابطه معناداری بین آنها وجود دارد.

دکتر جواد احمدیان رئیس بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به طرح های تحقیقاتی در مورد پیشگیری و درمان ویروس کرونا گفت: از همان اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در جامعه متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در قالب بسیج جامعه پزشکی با همکاری اساتید علوم بالینی و طب سنتی جلسات مختلفی را برای ارزیابی طرح های مختلف برگزار کرده و تحقیقاتی را آغاز کردند .

وی با اشاره به اینکه سه طرح سنتی بر پایاه گیاهان دارویی  در دست اقدام است که به نتایج مثبت و قابل قبولی رسیده ایم خاطر نشان کرد: یکی از این طرح ها، طرح درمانی ویروس کرونا با استفاده از قرص زیر زبانی است که این دارو  در بیمارستان 29 بهمن تبریز بر روی40 بیمار کرونایی که در بخش  آی سی یو یا در تخت‌های معمولی بیمارستانی بستری بودند آزمایش گردید .

احمدیان با بیان اینکه این دارو پیش از این در شیراز بر روی بیماری دیگری مورد استفاده قرار می گرفت ادامه داد: این داروی گیاهی با همکاری شرکت زهراوی تهیه شده و نتایج مثبت آن بر روی بیماران کرونایی قابل قبول است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی  از طرح دیگری رونمایی کرد که با عنوان طرح پیشگیری از ابتلاء به کرونا مورد استفاده قرار می گیرد . وی در این زمینه گفت: در راستای تحقیق روی طرح پیشگیری از کرونا، یک ترکیب دارویی گیاهی توسط شرکت دارویی گلجوش سراب تهیه شد.

وی با بیان این‌که این طرح پیشگیری از اوایل شیوع کرونا بر روی ۳۰۰ خانواده تبریزی (بیش از ۷۰۰ نفر) مورد آزمایش قرار گرفت، افزود: این خانواده‌ها از جمله افرادی بودند که در معرض ۱۰۰ درصدی ابتلا به کرونا بوده و نتیجه تست  یکی از اعضای خانواده‌ کرونا مثبت بود. بر این اساس، داروی مورد نظر را به خانه‌هایشان تحویل داده و تجهیزات پیشگیری کننده مثل مواد ضدعفونی و ماسک هم در اختیارشان قرار داده شد.

دکتر احمدیان با بیان این‌که در این طرح پیشگیری، کودکان زیر هفت سال و زنان شیرده حذف شده و مابقی اعضای خانواده‌ها از این دارو استفاده کردند، ادامه داد: البته برای گروهی از افراد نیز دارو نما تجویز شد تا بتوانیم آنالیزهای موردنظر را انجام دهیم. این طرح اخیرا تمام شده و آنالیز آماری آن نیز انجام شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با بیان این‌که ترکیبی که در این رابطه ارائه شده، نتیجه خوبی داده است، گفت: احساس می‌کنیم این دارو به پیشگیری از ابتلای افرادی که در معرض کرونا هستند، کمک کند.

وی با بیان این‌که این دارو تحت عنوان «طرح پیشگیری از کرونا» مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: نتایج تحقیقات به کمیته پژوهشی ارائه شده و تایید اولیه هم کسب کرده است اما باید کمیته اخلاق علوم پزشکی هم تشکیل شده، و تایید نهایی شود تا بتوانیم اسم دارو، نحوه دسترسی بدان و جزئیات کامل را اعلام کنیم.

احمدیان با بیان این‌که تا ۱۰ روز آینده و بعد از تایید کمیته اخلاق،‌ اسم دارو و حتی درصد اثرگذاری آن را اعلام خواهیم کرد، افزود: جای خرسندی است که بتوانیم قدمی در راستای صیانت از سلامتی مردم برداریم.

وی با تاکید بر این‌که حتی بیش از ۵۰ درصد افراد از طعم دارو هم رضایت داشتند، افزود: این دارو بر پایه طب سنتی ایرانی بوده و تاثیری که از آن مشاهده کردیم، از نظر علمی معنادار است.

احمدیان در بخش دیگری ازصحبت های خود با اشاره  فعالیت های جهادی متخصصان بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ثابت این مجموعه بحث اردوهای جهادی یک روزه است که پزشکان متخصص در شهرستان محروم حضور داشته و به ویزیت رایگان  افراد محروم و کم برخوردار می پردازند.

احمدیان بیان کرد: از بهمن‌ماه سال ۹۶ تا بهمن ماه سال ۹۸ حدود ۹۵ هزار نفر در استان در قالب اردوهای جهادی ویزیت رایگان شده‌اند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …