خانه / اخبار / تولید انبوه دیتالاگرهای صنعتی مبتنی بر شبکه GSMتوسط شرکت دانش بنیان در تبریز

تولید انبوه دیتالاگرهای صنعتی مبتنی بر شبکه GSMتوسط شرکت دانش بنیان در تبریز

شرکت آرمان الکترونیک پرداز مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی که در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات با فناوری بالا فعالیت مینماید موفق به تولید انبوه انواع دیتالاگر های  صنعتی مبتنی بر شبکه   GSMشد

 

دیتالاگر یا ثبت کننده داده وسیله‌ای الکترونیکی است که داده‌هایی را که به وسیله حسگرهای تعبیه شده در دستگاه یا ابزار و حسگر خارجی تأمین می‌شوند را در طول زمان یا در رابطه با مکان ذخیره می‌کند  . دیتالاگر ها معمولا  کوچک و قابل حمل بوده و به وسیله باتری تغذیه می‌شوند و به یک ریزپردازنده مجهز بوده و حافظه داخلی آنها فرایند ذخیره‌سازی داده های دریافتی از حسگر ها را انجام میدهد.یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از دیتالاگرها قابلیت جمع‌آوری ۲۴ ساعته اطلاعات است. دیتالاگرها معمولاً به محض فعال سازی بدون مراقبت رها شده تا در طول دوره دیده‌بانی اندازه‌گیری نموده و اطلاعات را ذخیره کنند. این قابلیت اجازه می‌دهد تا تصویری جامع و دقیق از شرایط محیط تحت نظر مانند دمای هوا یا رطوبت بدست آید.

تولیدات این شرکت قابلیت اتصال به انواع سنسورهای آنالوگ  و دیجیتال بارنج استاندارد ، ذخیره اطلاعات، نمایش به صورت  نرم افزاری و ارسال بر بسته GPRS  و SMS    را دارد . این شرکت مجری چندین پروژه بزرگ و مهم در سطح کشور میباشد که در این راستا می توان به یکی از پروژه احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد.  این شرکت توانسته با نصب و راه اندازی  بیش از 400 ایستگاه آب های زیر زمینی و آنلاین سازی آنها وضعیت دریاچه ارومیه را به صورت 24 ساعته پایش کرده اطلاعات را جمع آوری و به مراکز کنترل ارسال  می کند تا در برنامه ریزی  و مدیریت منابع آب مورد استفاده قرار گیرد.

توحید فرشناس مدیر عامل شرکت «آرمان الکترونیک پرداز»  با اعلام این خبر گفت: محصولات تولیدی شرکت در بسیاری از  صنایع اعم از نفت گاز، نیروگاه ، پتروشیمی ، فولاد ، شیشه ،کشاورزی ، پزشکی و آزمایشگاه های فضایی و نظامی قابل استفاده  میباشد

 

وی افزود : قیمت  محصولات تولیدی  این شرکت 50 درصد  نمونه های مشابه خارجی است  و به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات تولیدی شرکت های بزرگ دنیا است. فرشناس ، مزیت اصلی محصولات تولیدی این شرکت را کیفیت بالا  و  اضافه کردن قابلیت مانتورینگ و ارسال اطلاعات و همچنین  ارتقا امنیت داده و عدم دسترسی به اطلاعات از طرف افراد غیر کاربرد دانست.

گفتنی است محصولات این شرکت هم اکنون در  سازمان ها و صنایع مختلف کشور نظیر سازمان هواشناسی ، مخابرات ، محیط زیست ، مدیریت منابع آب کشور ، شرکت ارتباطات سیار ،مراکز درمانی ، صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی  نصب و در حال بهر برداری است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …