خانه / اخبار / راهیابی 17 طرح فناورانه به استارت آپ ویکند صنعت برق

راهیابی 17 طرح فناورانه به استارت آپ ویکند صنعت برق

مرحله نهایی استارت آپ ویکند صنعت برق باهدف انتخاب ایده‌های برتر با حضور رئیس دانشگاه تبریز، مدیران، اساتید و متخصصین شرکت‌های فعال در حوزه صنعت برق در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پزوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه بحث تأمین و مصرف انرژی یکی از اساسی‌ترین مباحث مطرح در دنیا و کشورمان است افزود: با چالش‌های متعدد فرهنگی، فنی و اقتصادی در این زمینه مواجه هستیم و بایستی با همکاری و همفکری متخصصین همه حوزه‌ها راهکارهای علمی و مفید برای رفع این مشکلات پیدا کنیم.

دکتر مجیدی فرهنگ گرایش به سوءمصرف و عدم توجه به اصلاح چالش‌های فرهنگی موجود در جامعه را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود درزمینه مصرف انرژی عنوان نمود و افزود رفع این چالش‌ها با همکاری همه آحاد جامعه بایستی صورت پذیرد و دانشگاه‌ها نیز علاوه بر تحقیق و پژوهش‌های فنی و سخت‌افزاری درزمینه انرژی باید درزمینه تحول فرهنگی در اصلاح الگوی مصرف ارائه راهکار بنمایند.

رئیس دانشگاه تبریز ضمن تمجید از احساس مسئولیت شرکت‌کنندگان در این رویداد علمی، اظهار داشت: مسئولیت‌پذیری و توجه جدی متخصصین و جوانان به حل چالش‌های کشور در حوزه انرژی نشان از بالندگی فکری و عزم جدی برای رفع مشکلات است و جوانان این کشور شایسته بهترین تقدیرها هستند.

 

در ادامه این نشست، مهندس اکبر فرج نیا،  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم بخش عمده فکرهای جدید متعلق به نسل جوان و پویا است و محوریت این افکار در دانشگاه‌ها متجلی می‌شود و همکاری صنعت و دانشگاه در این رویداد منجر به ارتباط هر چه‌بهتر دانشگاه  با صنعت و کاربردی نمودن  تحقیقات و ایده‌های علمی در راستای حل چالش‌های موجود در جامعه گردد.

وی کاهش پیک‌بار، مدیریت مصرف انرژی و تحول دیجیتال  در صنعت برق  را از محورهای برگزاری این رویداد علمی و تجربی عنوان کرد و افزود:  طی فراخوان قبلی حدود 30 طرح و ایده در قالب محورهای رویداد از چندین استان کشور دریافت شده بود که بعد از داوری 17 طرح بر اساس شاخص‌های فنی و نوآورانه بودن، امکان تجاری‌سازی و عملیاتی نمودن در جامعه مداشتن مدل کسب‌وکار و اشتغال‌زایی به مرحله نهایی راه یافت و طی دو روز برگزاری این رویداد سه طرح برتر انتخاب و فرآیند تجاری سازی آن‌ها با همکاری شرکت‌های متخصص در این حوزه آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است  این نشست  با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل های مقابله  با  شیوع  ویروس کرونا  برگزار شد  و سخنرانان و شرکت کنندگانی نیز از جمله دکتر عبدالله امیر یاقوتی، معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق تهران،  بصورت مجازی و از طریق سامانه  وبینار از سایر شهرهای کشور در این  رویداد شرکت نمودند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …