خانه / اخبار / کسب رتبه اول کشوری نانو توسط پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مراغه

کسب رتبه اول کشوری نانو توسط پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مراغه

مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی این شهرستان در فعالیت‌های آزمایشگاهی نانو رتبه اول کشور را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج،علمی و پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،رضا آسیابی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام خبر این موفقیت برای پژوهش سرای دانش اموزی گفت: این پژوهش‌سرا به‌خاطر حضور فعال دانش‌آموزان در المپیادها و مسابقات کشوری نانو سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است.

آسیابی با اشاره به کسب رتبه های برتر این پژوهش سرا طی سال های گذشته افزود: این پژوهش‌سرا برای سومین سال رتبه اول استان را دارد و سال 97 نیز رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی فعالیت های علمی این پژوهش سرا را شامل فعالیت های علوم پایه ذکر کرد و ادامه داد :در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مراغه 4 هزار 700 نفر در 11 انجمن شامل فیزیک، شیمی، زیست شناسی، نجوم، نانو و سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه  با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه نانو در این مرکز علمی خاطرنشان کرد: در آزمایشگاه نانوی این پژوهش‌سرا 500 نفر دانش‌آموز به‌صورت مستمر فعالیت آزمایشگاهی و پژوهشی دارند.

وی یادآور شد: سال تحصیلی گذشته برای نزدیک به 5 هزار نفر از دانش‌آموز در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مراغه کلاس و دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مراغه از سال 85 فعالیت علمی، آموزشی خود را آغاز کرده است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …