خانه / اخبار / ماده ضد عفونی کننده «نانوکلینیا» یک محصول هایتک و فناورانه است

ماده ضد عفونی کننده «نانوکلینیا» یک محصول هایتک و فناورانه است

ماده ضد عفونی کننده «نانوکلینیا» یک محصول هایتک به شمار می رود که فرمول تولیدی و سنتز آن برای اولین بار در کشور توسط شرکت دانش بنیان « آرمان جستجوگران انرژی نور» و با همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی تولید شده است

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،ماده ضدعفونی کننده ” نانوکلینیا” با همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی با شرکت دانش بنیان « آرمان جستجوگران انرژی نور» تولید شده است.

،نادرارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری با اشاره به ویژگی های این ماده ضدعفونی کننده  گفت: ” نانوکلینیا” ماده ضدعفونی کننده جدیدی است که با متریال نانو دارای اکسید روی و نقره است و دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی است

وی افزود: نانوکلینیا یک محصول هایتک به شمار می رود که فرمول تولیدی و سنتز آن برای اولین بار در کشور توسط شرکت دانش بنیان « آرمان جستجوگران انرژی نور»با همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان تولید شده است.

ارسلانی با اشاره به قابلیت های ویژه این ماده ضدعفونی کننده افزود: قابلیت ویژه این محصول ماندگاری بالای آن است.با توجه به اینکه ویروس کرونا ساعت ها بر روی پوست باقی می ماند زمانی که پوست به این ماده ضدعفونی کننده آغشته می شود مانند این است که دستکش نامرئی بر روی پوست کشیده شده است چرا که قدرت آنتی باکتریال آن فوق العاده زیاد است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد:  خاصیت ترمیم کنندگی پوست از دیگر ویژگی های این ماده ضدعفونی کننده است. اگر دست فرد خراش داشته و با این ماده ضدعفونی کننده عفونت زدایی شود خراش پوست ترمیم می شود.

ارسلانی با بیان اینکه نانوکلینیا خاصیت ویروسی بودن ویروس را به ماده دیگری تبدیل می کند افزود: نرمیت بخشی به پوست از قابلیت های دیگر این ماده ضدعفونی کننده است در حالی که ضدعفونی کننده های دیگر باعث اگزما و خشکی پوست می شوند.

 همچنین این ماده ضدعفونی کننده مانند کرم ضد آفتاب عمل کرده و حساسیت پوستی ندارد.

وی از تاثیر خوب و مثبت ماده ضدعفونی کننده نانوکلینیا بر طبیعت خبرداد و افزود: نانوکلینیا به هیچ وجه تاثیر سوء بر محیط زیست ندارد و اگر برای درختان استفاده شود باعث رشد درختان و فضای سبز می شود. در حالی که سایر مواد ضدعفونی کننده ها آثار زیست محیطی دارند.

همچنین از این ماده ضدعفونی کننده می توان برای دست، سطوح و کف خیابان، میوه و سبزیجات نیز استفاده کرد

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …