خانه / اخبار / جهاد ۱۴ هزار بسیجی آذربایجان شرقی در تولید ماسک و ضدعفونی کردن معابر

جهاد ۱۴ هزار بسیجی آذربایجان شرقی در تولید ماسک و ضدعفونی کردن معابر

فرمانده سپاه عاشورا از فعالیت جهادی ۱۴ هزار نفر از بسیجیان استان آذربایجان شرقی در کارگاه‌های تولید ماسک و تیم‌های ضدعفونی معابر و مکان های عمومی خبر داد.

سردار عابدین خرم ، فرمانده سپاه عاشورا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات جهادی بسیجیان این استان گفت: از همان روزهای اولیه که موضوع مقابله با ویروس کرونا  به صورت جدی ابلاغ شد بسیجیان این استان نیز پای کار بوده و اقدامات زیادی در این راستا انجام داده اند.

وی افزود: راه اندازی کارگاه های تولید ماسک یکی از اقدامات ارزشمند است که ۲۱ کارگاه تولید ماسک توسط  گوره های جهادی بسیج آذربایجان‌شرقی راه اندازی شده است  و بیش از ۱۴ هزار نفر از بسیجیان در این کارگاه‌ها و تیم‌های ضدعفونی مشغول به خدمت‌رسانی‌ هستند.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد : قرارگاه بسیج ملی استان از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شد و در قالب این قرارگاه ۷ هزار و ۹۵۲ نفر بسیجی در یک‌هزار و ۱۲۴ خانه بهداشت و مرکز بهداشت استان، بیش از یک‌میلیون و 300 هزار نفر را غربالگری کرده‌اند.

توزیع ۲۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی

وی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا اظهار داشت:با افزایش آمار مبتلایان از دو هفته قبل در کنار قرارگاه زیستی امام رضا (ع)، قرارگاه مردمی نیز توسط سپاه استان تشکیل شده که تمرکز اصلی این قرارگاه رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه‌نشین است که بیش از ۲۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در این ‌مناطق توزیع شده است

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، برای رفع آلودگی محیطی، بیش از دو میلیون متر مربع از معابر اصلی و فرعی استان ضدعفونی شده است. ضدعفونی معابر اصلی توسط خودروهای رفع آلودگی “درخش” و “روتست” و ضدعفونی معابر فرعی و پرتردد نیز توسط بسیجیان عزیز انجام گردیده است.

فرمانده سپاه عاشورا همچنین از کشف انبار احتکار مواد بهداشتی در استان خبر داد و گفت: پنج انبار احتکار مواد بهداشتی از قبیل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز توسط اطلاعات سپاه عاشورا کشف و در اختیار مبادی توزیع قرار گرفته است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …