خانه / اخبار / درخشش دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در جشنواره « دستان»

درخشش دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در جشنواره « دستان»

در اولین جشنواره دوسالانه دانشجویی «دستان » که با محوریت سرامیک در تهران برگزار شد، دو نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز با گرایش سفال به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند و جوایز نقدی به همراه تندیس جشنواره به آنها اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی آذربایجان شرقی،بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره « دستان» آثار راه یافته به این جشنواره  در دو مرحله‌ ارزیابی شده و در فرهنگستان هنر تهران به نمایش در آمد.

 

هیات داوران جشنواره  دوسالانه « دستان» هفت اثر برگزیده را شایسته دریافت جایزه انتخاب کرد. زهرا امانی دانشجوی ترم اول گرایش سفال در بخش کاربردی و جعفر رضازاده دانشجوی ترم سوم در بخش هنری از دانشگاه هنر اسلامی تبریز، جزء این هفت نفر برگزیده می‌باشند

زهرا امانی با ایده‌ای تحت عنوان “تعاون” به عنوان مبلمان شهری از جنس سرامیک در این دوسالانه شرکت نمود و در بیانیه خود آورده: «طراحی این مبلمان بر اساس دریافت‌ها و حالات روحی که بر کنش و رفتار تاثیر می‌گذارد و متکی بر نوعی اثر متقابل با عموم بر مبنای بعضی انگاره‌های مشترک می‌باشد؛ مثل تعاملات اجتماعی یا رفتارهای انسان دوستانه با طبیعت و محیط زیست، که با شرایط جامعه امروز و کمبود چنین فضاهایی همسو می‌باشد.»

جعفر رضازاده با اثری تحت عنوان “گسست” در بخش هنری دوسالانه شرکت کرده است و در بیانیه اش می‌گوید: «گرفتاری میان دو وضعیت، پیدا شدن تعارض میان درون و بیرون انسان. اضطراب، آشفتگی و پیچیدگی حاصل و وضعیت است که در آن قرار گرفته ایم. زیر سوال رفتن داشته‌های انسان، آرامش او را ربوده است. انسان در یک وضعیت خلاء بین گذشته و حال قرار گرفته و گسستی اتفاق افتاده است بین دو وضعیت که انسان بصورت ناخواسته درون آن قرار گرفته است؛ و نگاه مبهم و رازآلودی که در ایران نسبت به این وضعیت وجود دارد.»

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …