خانه / اخبار / رقابت مهندسان در «مسابقات نوآوری های صنعتی » تمدید شد

رقابت مهندسان در «مسابقات نوآوری های صنعتی » تمدید شد

رقابت مهندسان در «مسابقات نوآوری های صنعتی» که قرار بود در تاریخ دهم اسفندماه برگزار شود به علت درخواست افراد و شرکت کنندگان تا اول مرداد ماه ۹۹ تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی آذربایجان شرق، علی حسن زاده مسئول سازمان بسیج مهندسین آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:با توجه به درخواست علاقه مندان به شرکت در دومین دوره «مسابقات نوآوری های صنعتی» مبنی بر تمدید فرصت زمانی برای تکمیل پ آماده سازی طرح ها جهت اراپه به مسابقه فرصت شرکت در این دوره از مسابقات تا یک مرداد ماه سال ۹۹ تمدید شد.

وی افزود:«مسابقات نوآوری های صنعتی » ابتدا قرار بود در تاریخ دهم اسفند ماه 98 برگزار  شودکه بنا به درخواست شرکت کنندگان برای آماده سازی طرح ها تا اول مرداد ماه ۹۹ تمدید شده است و مهندسین حوزه های مختلف علمی و صنعتی می توانند در این رقابت علمی شرکت نمایند.

حسن زاده ادامه داد: «مسابقات نوآوری های صنعتی » به صورت سراسری بوده و با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران،وزارت صنعت،معدن،تجارت ، وزارت نفت، نیرو،وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود و مهندسین جوان می توانند در این رقابت ها شرکت کنند.

وی با اشاره به محورهای «مسابقات نوآوری های صنعتی » ادامه داد: این مسابقات در بخش سازمان انرژي اتمی ایران در محورهای حسگرهاي کوانتومی ( نظیر ترازوي کیبل، رادار، گرانش سنج، ساعت فوق دقیق وGPS ( و در حوزه مهندسی پزشکی در بخش لیزر دندان پزشکی ، لیزر پزشکی ، لیزر دامپزشکی برگزار می شود

حسن زاده ادامه داد: این رقابت ها در حوزه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در بخش ارتباطات امن کوانتومی و رمزنگار کوانتومی و تصویر بردار کوانتومی منتظر دریافت طرح های نخبگان جامعه مهندسین صنعت است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین آذربایجان شرقی، جوشکاري لیزري دو جنسی فولادهاي استحکام بالا و معمولی تا ضخامت 5/1 میلیمتر را از محورهای مد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد وبازسازي و ترمیم مته هاي حفاري به روش Cladding Laserرا از محورهای وزارت نفت ذکر نمود.

حسن زاده ادامه داد: سوراخکاري لیزري پره هاي توربین از جنس سوپر آلیاژ، تحت زاویه به قطرهاي 2/0 تا 1 میلیمتر روي سطوح خمیده شده تا ضخامتهاي تا 2 میلیمتر نیز ار محورهای وزارت نیرو در برگزاری مسابقات نوآوری های صنعتی است.

حسن زاده افزود: محورهاي مسابقه براي همه وزارت خانه ها حول ” فناوري لیزر و کوانتوم” طراحی شده و تمامی اطلاع رسانی ها و اخبار برگزاري مسابقه در وب سایتwww.basij.inlc.ir اصلاع رسانی می شود وفرآیند شرکت در مسابقات، زمانبندي مسابقات و طرح هاي قابل ارایه در مسابقه طراحی و اطلاع رسانی شده است.

وی در مورد زمان ارسال طرح ها و مراسم اختتامیه نیز گفت: مهلت ارسال طرح ها تا 12 بهمن ماه بوده و مراسم اختتامیه و اعلام نتایج نیز دهم اسفندماه است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …