خانه / اخبار / افتتاح ۷۱ پروژه ارتباطی و فناوری در آذربایجان شرقی

افتتاح ۷۱ پروژه ارتباطی و فناوری در آذربایجان شرقی

به مناسبت دهه مبارک فجر ۷۱ پروژه ارتباطی استان آذربایجان شرقی در راستای کاهش شکاف دیجیتالی و افزایش پوشش تلفن همراه و اینترنت به بهره برداری رسید.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی  در مراسم رونمایی از پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این پروژه‌ها در کنار هم زیرساختی را فراهم می‌کنند که توسعه در بستر آن اتفاق می‌افتد، گفت: در دنیای امروز IT وICT فراگیری بیشتری پیدا کرده بطوری که انقلاب چهارم، انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات نام گرفته است.

محمد فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به بهره برداری از پروژه های حوزه ICT استان گفت: این پروژه ها با همکاری وزارت ارتباطات و اپراتورهای همراه فعال در استان اجرا شده است که احداث 16 سایت مخابراتی جدید نسل دو، سه و چهار و ارتقای تکنولوژی 52 سایت موجود به نسل سه و چهار از جله آن هاست.

وی با اشاره به جزئیات پروژه های بهره برداری شده افزود: پروژه احداث یک سایت مخابراتی جدید در شهر تبریز و ارتقای تکنولوژی 29 سایت مخابراتی موجود در سایر شهرهای استان به نسل سوم و چهارم با سرمایه گذاری بیش از 14 میلیارد تومان توسط اپراتور اول اجرا شده است.

محمد فرزاد با بیان پروژه های اجرا شده توسط اپراتور دوم در استان تصریح کرد: همچنین 10 سایت مخابراتی جدید احداث و تکنولوژی 23 سایت مخابراتی موجود توسط این اپراتور با سرمایه گذاری بالغ بر 22/6 میلیارد تومان ارتقا یافته است.

فرزاد  افزود: همچنین پنج سایت مخابراتی جدید نیز توسط اپراتور سوم در شهرهای استان راه اندازی شده است که مبلغی بیش از 3 میلیارد تومان برای احداث آن ها سرمایه گذاری شده است.

مدیر کل ICT آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای پروژه توسعه خدمات عمومی اجباری در روستاها  (USO) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان آذربایجان شرقی در راستای توسعه زیرساخت ها در نقاط روستایی و کم برخوردار تصریح کرد: با رونمایی از این پروژه که با سرمایه گذاری بالغ بر 8/8 میلیارد تومان اجرا شده است، 38 روستای استان تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین 124 کیلومتر فیبر نوری در نقاط روستایی استان آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری 3/3 میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

نماینده وزیر ارتباطات در استان آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه توسعه شبکه اصلی فیبر نوری استان گفت: با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت در استان 113 کیلومتر فیبر نوری در راستای توسعه زیرساخت ارتباطی استان با سرمایه گذاری 7/2 میلیارد تومانی افتتاح شد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …