خانه / اخبار / اجرای طرح « مهر فناوری » در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

اجرای طرح « مهر فناوری » در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

مرحله  دوم طرح «مهر فناوری»  با موضوع نحوه ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان برای تحقق اشتغال پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،دکترحسن  رسولی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریزبا اشاره به فرآیند تبدیل دانشگاه های نسل اول و دوم به دانشگاه های کارآفرین بر لزوم تغییر گفتمان دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و اکوسیستم نوآوری و ترویج گفتمان کارآفرینی در دانشگاه های استان تاکید کرد.

وی از اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و زیرساخت های آماده شده برای این منظور سخن گفت و خواستار همراهی و کمک دانشجویان برای هدایت دانشگاه به سمت نوآوری و کار آفرینی شد.

دکتر عبدالرضا  واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به  تاریخچه تشکیل پارک های علم و فناوری در دنیا و ایران گفت: در دنیای امروز دارایی های فکری  و دانش اندوزی ارزشمند ترین شکل دارایی است.

وی  توسعه اقتصادی کشورها  را در گرو توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی ذکر کرد و در ادامه بر لزوم گذر از دانشگاههای آموزش محور به دانشگاه های نسل سوم یعنی دانشگاههای کار آفرین  تاکید کرد اقدامات و برنامه های پارک علم و فناوری در راستای  توسعه اکوسیستم نوآوری در استان را تشریح و حمایت ها و خدمات قابل ارائه به صاحبان ایده های فناور در پارک را تبیین نمود.

واعظی در سخنان خود به تغییر منشا قدرت در دنیا از منابع فیزیکی به دارایی های فکری اشاره کرد و افزود، دارایی اصلی هم اکنون در دنیا فکر و انسان بوده  و دارایی های ناملموس نظیر دارایی های فکری و برند، یکی از مهمترین شاخص های رتبه بندی شرکت های موفق دنیا  است.

شایان ذکراست مجموعه نشست های تخصصی، “نحوه ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان برای تحقق اشتغال پایدار” در ادامه اجرای فاز دوم طرح مهر فناوری و با هدف معرفی حمایت ها و خدمات پارک به اساتید و دانشجویان و شناسایی  ایده ها و طرح های فناورانه با قابلیت تجاری سازی برای استقرار در پارک و مراکز رشد برگزار می شود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …