خانه / اخبار / تفکر بسیجی تضمین کننده تمدن پایدار اسلامی است

تفکر بسیجی تضمین کننده تمدن پایدار اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تفکر بسیج را تضمین کننده حرکت مستقیم و پایدار امت اسلامی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ، حجه الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریزظهر امروز در همایش «نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه» با بیان ویژگی های تفکر بسیجی در جامعه گفت: تفکر بسیجی یک منظومه فکری مستحکم اعتقادی، دینی و علمی است و عدم سایش فکری در گذر زمان یکی از دلایلی است که فرهنگ بسیج را از سایر تفکرها جدا می کند.

وی تفکر بسیجی را برگرفته ازفرهنگ عظیم عاشورا و از مکتب ایثار و شهادت  ذکر کرد و افزود:

تفکر بسیجی یک تفکر عینی و جاری در کشور است، بسیج مجموعه ای از معرفت ها و ارزش هایی است که می تواند مجموعه عظیمی را در میان ملت به وجود آورد  که تضمین کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی است.

امام جمعه تبریز تفکر بسیجی را دارای اخلاق اسلامی  داشتن روحیه  همراه با سادگی، صداقت اعلام کرد و ادامه دادد :تفکر بسیجی  از ویژگی های اخلاقی همچون بردباری، طهارت و پاکدامنی اطاعت می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: بصیرت و داشتن بینش سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن از دیگر ویژگی های بسیج است و در کنارآن جلوگیری از اشتباه و جهت حرکت به سمت مبارزه با استکبار در فرهنگ بسیج معنا پیدا کرده است.

آل هاشم  مسوولیت پذیری شجاعانه ، اگاهانه و بر عهده گرفتن کارهای بزرگ را از وظایف بسیج دانست و گفت: نیروی بزرگ عظیم ظرفیت ها و پتانسیل های عظیمی در نهاد و بستر خود دارد که برای حل مشکلات بنیادین در کشور می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

 امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد:مشارکت پیشتازانه بسیج در همه عرصه های دفاعی،علم و فناوری ،فرهنگ و هنر،تولید و سازندگی و کمک به محرومان بسیج را قدرتمند ساخته است باید گفت بسیج وابستگی به جناح های سیاسی با تفکر بسیجی امکان پذیر است.بسیج به جناح های سیاسی وابسته نیست، بسیج سیاسی بوده ولی سیاست زده نیست.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …