خانه / اخبار / تسهیلات بانکی بدون بهره برای ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان

تسهیلات بانکی بدون بهره برای ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی از اعطای  تسهیلات بانکی بدون بهره و تقسیط هزینه  ذخیره سازی و نگهداری خون بند ناف نوزادان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی، دکتر جعفر محسنی در گفت‌وگو با خبرگزاری علم و فناوری با اعلام این خبر گفت: هزینه اولیه عقد قرارداد  ذخیره سازی و نگهداری خون بند ناف نوزاد حدود سه میلیون و 400 هزارتومان و هزینه شارژ سالانه 160 هزار تومان است  که البته امکان استفاده از اعطای  تسهیلات بانکی بدون بهره و تقسیط هزینه  امکان پذیر شده است .

وی افزود:همچنین برای خانواده های دارای فرزند بیمار تخفیف ویژه جهت استفاده از این فرصت فراهم شده است تاخانواده ها این فرصت طلایی را از دست ندهند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت استان آذربایجان شرقی در زمینه ذخیره سازی خون بند ناف، اظهار کرد: از بهمن سال 87 مجوز دفتر نمایندگی به جهاد دانشگاهی استان ارائه شده و ذخیره سازی خون بند ناف توسط این دفتر از سال 90 روند رو به رشد و مطلوبی  دارد، ولی با توجه به میزان موالید انجام شده انتظار بیشتری داریم و جهت فرهنگ سازی نیاز به همیاری بخش های مختلف درگیر به ویژه رسانه ها و متخصصان حوزه پزشکی در این زمینه است.

محسنی  اظهار داشت: با توجه به ارائه تخفیف برای ذخیره سازی فرزند دوم وهمچنین با توجه به استفاده محدود از نمونه های ذخیره شده بهتر است خون بند ناف همه فرزندان خانواده ذخیره شود

وی با اشاره به درمان انواع بیماری ها با استفاده از خون بند نوزاد  خاطرنشان کرد: خون بند ناف در درمان  80 نوع بیماری مانند بیماریهای خونی همچون لوسمی لنفوم، تالاسمی و کم خونی های مزمن مانند آنمی فانکونی ،آنمی آپلاستیک ،نقص سیستم ایمنی و اخیرا در زمینه اوتیسم و فلج مغزی کودکان به صورت کارآزمایی بالینی استفاده می شود که نتایج آن رضایت بخش است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اعلام این که تاکنون 200 نفر با منشا بیماری‌های خونی و عصبی در کشور با استفاده از سلول‌های بنیادی درمان شده اند ادامه داد: پیش بینی می شود طی 3تا5 سال آینده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌های دیابت، الزایمر، پارکینسون و سکته قلبی و مغزی استفاده شود.

وی، آموزش مادران باردار در مطب ها و کلاس‌های زایمان ، اطلاع رسانی این امر برای حوزه های درگیر مامایی ، زنان و مراکز سونوگرافی و غربالگری ژنتیک و پارا کلینیک ها را از جمله روش هایی ذکر کرد که می توان در زمینه اطلاع رسانی خانواده ها و عموم شهروندان از آن استفاده کرد.

  محسنی ادامه داد:همچنین برگزاری همایش های علمی، تبلیغات محیطی و اداری از طریق اتوماسیون اداری نهادها و سازمان ها  و همچنین نشست های  خبری مختلف  می‌تواند خانواده ها را با اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف آشنا کرد.

محسنی یادآور شد: 15 نوامبر ، 24 آبان،  روز جهانی بند ناف بوده و بهترین فرصت برای اطلاع رسانی از طرق مختلف و پوشش رسانه ای اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گفت: دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان در آذربایجان شرقی در تبریز، سه راهی گلشت، مرکز پزشکی جهاددانشگاهی واقع بوده و بالغ بر 3800 نمونه تاکنون توسط این دفتر ذخیره سازی شده است.

وی یادآور شد: استان آذربایجان شرقی در طی سال 97 از نظر کمیت و کیفیت نمونه های اخذ شده با توجه به استاندارد جهانی نسبت به استان‌های هم تراز  دیگر  رتبه برتر کشوری را کسب کرده و با کادر مجرب و دلسوز آماده ارائه خدمات است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …