خانه / اخبار / در گفتگو با رتبه ۶۴ کنکور ریاضی عنوان شد؛ استفاده از شبکه های اجتماعی را به صفر برسانید/خیلی زود دیر می شود

در گفتگو با رتبه ۶۴ کنکور ریاضی عنوان شد؛ استفاده از شبکه های اجتماعی را به صفر برسانید/خیلی زود دیر می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ علی قائمی، رتبه ۶۴ کنکور ریاضی در گفتگو با علم و فناوری با بیان این که کنکور تنها راه موفقیت نیست، اظهارداشت: کنکور یکی از راه های موفقیت است البته شاید به طور کلی، افرادی که دانشگاه و رشته خوبی دارند، زندگی مرفح تری نسبت به بقیه در آینده داشته باشند.

وی مهمترین عامل موفقیت خود در کنکور را تلاش شخصی افراد عنوان کرد و ادامه داد: فاکتورهای بسیاری مثل لطف خداوند، زحمات خانواده و معلمان، فضای مدرسه، دوستان و … تاثیر گذار هستند و میتوان آن ها را مانند کاتالیزگر در نظر گرفت، که سرعت موفقیت را کم و زیاد می کنند، ولی به نظرم مهم ترین عامل موفقیت افراد در هر زمینه‌ای تلاش شخصی آن ها است.

این رتبه برتر کنکور، با اشاره به این که بجز کلاس های شیمی در سال های پایه در هیچ کلاس کنکوری حضور نداشتم، ابرازداشت: تمام مطالب را معلمان در مدرسه آموزش می دادند و با مطالعه کتب آموزشی مطالب را می آموختم، ولی در صورت لزوم دانش‌آموزان می توانند از سایت آلا که فیلم های رایگان آموزشی با بهترین معلمان را دارد استفاده کنند.

وی خاطرنشان ساخت: توصیه می کنم از فیلم های آموزشی که در تلویزیون تبلیغ می شود و صرفا دلقک بازی هستند و وقت را تلف میکنند استفاده نکنند.

قائمی در پاسخ به این سوال که، در طول روز چند ساعت و چگونه درس می‌خواندید، گفت: روزهای مدرسه به طور متوسط ۵ الی ۶ ساعت و روز های تعطیل ۸ الی ۱۰ ساعت مطالعه داشتم، البته روزهایی بوده که میزان مطالعه‌ام صفر بوده یا مثلا گاهی به ۱۴ ساعت هم رسیده.

وی با بیان این که، بیش از ۸۰ درصد زمانم صرف تست زدن میشد و دروس را در مدرسه می آموختم، تصریح کرد: توصیه می کنم در درس های عمومی و مطالب حفظی مانند؛ شیمی از مطالعه چندین باره کتب درسی غافل نشوند.

این رتبه برتر کنکور، با تاکید بر این که برای موفقیت در کنکور حضور در یک آزمون آزمایشی با جامعه آماری بالا ضروری است، اذعان داشت: ۴ سال در آزمون های قلمچی شرکت کردم، البته ۴ آزمون جامع سنجش را هم حضور داشتم.

وی با اشاره به نقش مشاور درموفقیت افراد، ابرازداشت: در ۳ ماه پایانی مشاور داشتم، ولی قبل از آن هم خودم خوب می خواندم و به نظرم نقش مشاور بسیار کم و حتی بی تاثیر است.

قائمی در پاسخ به این که،  چه میزان از شبکه های اجتماعی و اینترنت استفاده می کردید و چه توصیه هائی برای کنکوری ها در این خصوص دارید، گفت: در سال آخر فقط در تلگرام بودم ولی آن هم زیاد وقتم را گرفت اگر به گذشته برمیگشتم در هیچ شبکه اجتماعی فعالیت نمی کردم و حتی موبایل را به طور کلی کنار می گذاشتم.

وی خاطرنشان ساخت: استفاده از شبکه های اجتماعی را به صفر برسانید حتی برای آموزش چون واقعا حتی یک کلمه هم نمیشود از آنها یاد گرفت.

این رتبه برتر کنکور، در توصیه هایی که به داوطلبان کنکور 99، خاطنشان ساخت: در گیر مسائل بیهوده ای مانند امکانات،  پول، معلم خوب و … نشوند، چراکه چنین مسائلی مانع موفقیت ما هستند و فقط زمان را از آن ها می گیرد و هیچ تاثیری ندارند.

وی با بیان این که، از سایت آلا حتما استفاده کنید، ادامه داد: به نظرم بسیار مفید بوده و کلاسی بهتر از آن نمیتونید پیدا کنید.

قائمی تاکید کرد: سعی کنید وقت خود را تلف نکنید، تنوع درس بالا در هر روز داشته باشید و زیاد تست بزنید همچنین توقع از خودتون رو بالا ببرید، درس خوندن را از سال های پایه شروع کنید و فکر نکنید اگر زود شروع کنید خسته خواهید شد، در پایان هر دو هفته که یک آزمون خوب بدید با یه تراز خوب همه خستگی ها رفع خواهد شد.

وی افزود: امروز و فردا هم نکنید، مطمئنا اگر امروز خوب درس نخونید فردا هم خوب نمیخونید، خیلی زود دیر میشود و زمان کنکور فرا میرسد، فکر نکنید دوران طلایی نوروز، ۳ ماه آخر و … با روز های دیگه فرق دارند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …