خانه / اخبار / مسئول پژوهشکده مطالعات بسیج کشور: “مسیر نورانی انقلاب اسلامی، تنها با حرکت جوانان تکمیل خواهد شد”

مسئول پژوهشکده مطالعات بسیج کشور: “مسیر نورانی انقلاب اسلامی، تنها با حرکت جوانان تکمیل خواهد شد”

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ سردار ابراهیم نجفی مسئول پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج کشور در دوره توانمند سازی مدیران و فرماندهان علمی نواحی و شهرستان ها، با بیان این که، معیار ارزیابی قدرت در جوامع اسلامی با دیگر جوامع متفاوت است، اظهارداشت: در جوامع اسلامی اکثرا منابع قدرت غیر مادی هستند و عواملی مانند؛ ولایت فقیه، مردم، بصیرت و… را  از منابع قدرت می دانند.

 

وی با اشاره به این که، انقلاب اسلامی ایران به بلوغ خود رسیده است، به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و  گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چهل بار از واژه “جوان” استفاده کرده اند و کمتر ردپایی از انتظارات مقام معظم رهبری از دولتمردان می بینیم، چراکه ایشان آینده کشور را متعلق به جوانان می دانند و معتقدند که مسیر نورانی انقلاب اسلامی تنها با حرکت جوانان تکمیل خواهد شد.

مسئول پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج کشور، با بیان این که، “علم و فناوری”، اولین موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری در این بیانیه است، ادامه داد: منابع قدرت بین کشور ما و جهان غرب در برخی موارد مادی نیز مشترک است که علم مهمترین آن است.

 

 

وی با تکیه بر حدیث امیرالمومنین علی (ع) که می فرمایند؛ “العلم السلطان”، ابرازداشت: علم از جمله منابع قدرت است که موجب تقویت منابع قدرت دیگر می شود.

 

نجفی، با بیان این که، یکی از جنبه های علم، استفاده نظامی جهت بازدارندگی است، گفت: اگر امروز استکبار جهانی در مقابل ایران به بن بست برخورد می کند، حکایت از قدرت بازدارندگی ایران دارد.

وی با اشاره به این که هوش ملت ایران از میزان متسط جهانی بیشتر است، اذعان داشت: ایرانیان در عرصه های جهانی می درخشند و امیدواریم با بهره گیری از این نخبگان که در سطح بین المللی حرفی برای گفتن دارند، موجبات پیشرفت هرچه بیشتر و بهتر کشور را فراهم آوریم

 

لازم به ذکر است، دوره توانمند سازی مدیران و فرماندهان علمی نواحی و شهرستان ها، به همت سازمان بسیج علمی استان برگزار شد و در این دوره یک روزه که در قالب چندین کارگاه توجیهی و آموزشی بود، سردار نجفی برای مدیران و فرماندهان علمی نواحی و شهرستان ها، آموزش هایی در خصوص تربیت هر چه بهتر پرسشگران ارائه نمودند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …