خانه / اخبار / تفاهم نامه همکاری فی مابین پارک علم و فناوری و سازمان بسیج علمی استان امضاء شد

تفاهم نامه همکاری فی مابین پارک علم و فناوری و سازمان بسیج علمی استان امضاء شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ دکتر عبدالرضا واعظی مسئول پارک علم و فناوری استان با سرهنگ نادر ارسلانی ریاست سازمان بسیج علمی استان، در محل اتاق جلسات این سازمان، دیدار کرد.

 

سرهنگ ارسلانی ضمن توضیح توانمندی ها و ظرفیت های موجود سازمان بسیج علمی استان، خواستار تعامل و مساعدت مجموعه پارک علم و فناوری برای برگزاری هر چه بهتر همایش “تاثیر نخبگان در تسریع و توسعه جامعه”، شد.

 

دکتر رستمی ریاست خانه نخبگان سازمان بسیج علمی استان نیز در این جلسه،به تشریح روند تشکیل خانه نخبگان پرداخت و با تاکید بر ضرورت اقدام هماهنگ، اظهارداشت: اقدام هماهنگ، رشد و بالندگی کشور را به ارمغان خواهد آورد.

 

وی با انتقاد از عدم وجود بینش صحیح مدیران در نسبت به نخبگان و موضوع علم و فناوری، گفت: کم توجهی به دو مبحث علم و فناوری و نخبگان، از اصلی ترین علل کند بودن روند رشد و توسعه کشور است.

دکتر واعظی نیز با تاکید بر ضرورت حضور بسیج در صحنه های علمی کشور، تصریح کرد: چنانچه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تاکید کرده اند، علم و فناوری از مهم ترین مباحثی است که رشد امروز کشور به آن وابسته است و حضور بسیج نیز در این میان قطعا مهم و موثر خواهد بود.

 

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب، بسیار مهم و کارآمد است و باید برای تحقق عدالت علمی و پشتیبانی از موضوع علم و فناوری، به ان توجه ویژه ای شود.

 

ریاست پارک علم و فناوری استان، برای همایش “تاثیر نخبگان در تسریع و توسعه جامعه” نیز پیشنهاداتی داشت و گفت: مطلوب است بیانیه ای در چند بند تدوین شده و در آن بر وظایف مسئولین استانی از جمله نمایندگان مجلس، دستگاه استانداری و… در قبال موضوع علم و فناوری اشاره شود.

 

وی با اعلام آمادگی حمایت پارک علم و فناوری از شرکت های نوپا و یا گروه های فناور، افزود: سازمان بسیج علمی استان می تواند افراد و یا گروه های پیش رشد را جهت بهره مندی از حمایت های پارک علم و فناوری معرفی کند.

 

همچنین در این دیدار تفاهم نامه ای فی مابین این دو سازمان به مدت دو سال، امضاء شد.

 

در بخشی از این تفاهم نامه آمده است؛ “این تفاهم نامه با رویکرد همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله فعالیتهای علمی، حمایت از طرح ها و ایده های نو، برگزاری همایشهای مشترک علمی و آموزشی، برگزاری منظم جلسات، وارائه ی خدمات حمایتی و آموزشی به نخبگان منعقد گردیده است.

 

تبلیغ و شناساندن مجموعه پارک علم فناوری با استفاده از بستر پایگاه های علمی بسیج، توجیه و استفاده از پایگاههای علمی بعنوان مراکز پیش رشد در شهرستانها، همکاری پایگاههای علمی با ۷ مرکز رشد شهرستانی پارک علم و فناوری، پیگیری در جهت ایجاد مرکز رشد استانی و تجمیع مراکز رشد در فضای خارج از دانشگاه، برگزاری جلسات فصلی برای همکاری و هماهنگی بیشتر بین دو مجموعه و برگزاری همایشها و کارگاه های تخصصی مشترک علمی و پژوهشی از جمله تعهدات سازمان بسیج علمی استان بود.

 

حمایت از شرکتهای نو پا با معرفی سازمان بسیج علمی استان، ایجاد اولین مرکز رشد فرهنگی در استان با استفاده از توان سازمان بسیج علمی استان، حضور و مساعدت در مجمع خیرین علم و فناوری استان سازمان بسیج علمی، پژوهی و فناوری استان و مساعدت در اجرای همایش نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه از جمله تعهدات پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی بود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …