خانه / اخبار / درمان آسم، سرطان پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن، از جمله فواید گیاه داروئی “زیره سبز” می باشد

درمان آسم، سرطان پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن، از جمله فواید گیاه داروئی “زیره سبز” می باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ دکتر ابراهیمی، کارشناس گیاهان داروئی، در حاشیه بازدید از مزارع نمونه سازمان بسیج علمی استان، با اشاره به فواید کاشت گیاه داروئی “زیره سبز”، اظهارداشت: این گیاه داروئی برای درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، درمان سرطان پوست و… بسیار مفید می باشد.

 

وی با بیان این که، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در این گیاه، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، ادامه داد: مواد ضد باکتری و ضد قارچی نیز در این گیاه داروئی وجود دارد.

 

این کارشناس گیاهان داروئی، با اشاره به این که  “زیره سبز”  از تیره کتیان است، خاطرنشان ساخت: عنوان چاشنی غذائی نیز می تواند استفاده شود، همچنین برای درمان بی خوابی و دیابت مفید بوده و چون گیاهی مدرّ است، نقش سمّ زدائی نیز دارد، البته به خاطر وجود آنزیم ها، به هضم غذا و جلوگیری از نفخ نیز کمک شایانی می کند.

وی بهترین زمان کشت این گیاه داروئی را اواخر اسفند یا به عبارتی کشت بهاره و یا اوایل پائیز که به آن نیز کشت پائیزه می گویند، دانست.

 

ابراهیمی درباره چگونگی آماده سازی این مزرعه نمونه، ابراز داشت: پس از شخم زدن این مزرعه، عمود بر شخم دیسک هائی زده شد و سپس عمود بر آن دیسک ها، دیسک هائی دیگری زده شد و پس از آن مراحل کوددهی و سم پاشی انجام گرفت.

 

وی ادامه داد: این گیاه داروئی هفته ای یک بار به آبیاری نیاز دارد و چون در اسفند ماه کاشته شده است، تا اواخر اردی بهشت سال بعد بذرگیری آن تمام شده و به بازار فروش خواهد رفت.

 

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …