خانه / اخبار / پرینتر ۳ بعدی بومی، به دست دو جوان نخبه طراحی و ساخته شد

پرینتر ۳ بعدی بومی، به دست دو جوان نخبه طراحی و ساخته شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی، علی راستاد و حبیب حسینی، از جوانان نخبه و بسیجی هستند که با تلاش خود توانسته اند موفق به طراحی و تولید پرینترهای سه بعدی بومی شوند.
راستاد در گفتگو با علم و فناوری با تاکید بر اهمیت تولید ملی و بومی سازی تکنولوژی، اظهار داشت: این پرینتر تمام ایرانی بوده و علاوه بر فروش در داخل کشور،سفارشات چاپ شده توسط ما از جمله قطعات بدنه دستگاه های پزشکی به کشور های خارجی ارسال گردیده.
وی ادامه داد: با توجه به تحریم های موجود و گران بودن پرینترهای سه بعدی وارداتی، همت ما بر این شد تا قدم در راه تولید این نسل از پرینتر ها برداریم.
این فناور جوان، به مزایای این پرینتر پرداخت و ابرازداشت: قیمت این پرینتر ها نسبت به نمونه های وارداتی امریکایی خود(برند داپلیکیتور) بسیار پائین است و حدودا هر پرینتر سه بعدی وارداتی 50 الی 60 میلیون هزینه تمام شده دارد که پرینترهای تولیدی ما در حدود 20 میلیون به بازار عرضه می شود.
وی افزود: کیفیت این پرینتر ها مانند نمونه های خارجی خود بوده و همچنین پشتیبانی بهتری دارد، چون اگر پرینترهای وارداتی مشکلی داشته باشند، تحویل گارانتی آن ها سخت است، در حالیکه شرکت ما که با نام “فناوران ممتاز تاوریژ”، تمام امور پشتیبانی و خدمات فروش این دستگاه و حتی دستگاه های خارجی فاقد گارانتی را انجام داده و می دهد.
راستاد، یکی دیگر از مزیت های این پرینتر سه بعدی را چاپ در ابعاد مختلف خواند و گفت: این پرینتر از اندازه ۲۰*۲۰*۲۴  تا اندازه دلخواه مصرف کننده توانائی چاپ سه بعدی دارد.
وی خاطرنشان ساخت: به غیر از برخی قطعات الکترونیکی که مشابه داخلی ندارند تمام اجزای دیگر کاملا ساخت ایران بوده و برنامه نویسی و طراحی توسط تیم داخلی انجام گردیده و کیفیت بسیار بالاتر از مشابه خارجی دارند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …