خانه / اخبار / شورای نخبگان و مجمع خیرین علم و فناوری در استان تشکیل شد

شورای نخبگان و مجمع خیرین علم و فناوری در استان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی، سرهنگ نادر ارسلانی، از تشکیل شورای نخبگان در سازمان بسیج علمی استان خبر داد و اظهار داشت: سازمان بسیج علمی استان در راستای تاثیرگذاری و نقش آفرینی در حل چالش ها و مسائل استانی، برای اولین بار اقدام به ایجاد شورای نخبگان کرده است.

وی با تشریح اهداف و فعالیت های این شوراء، ابراز داشت: این شوراء در ذیل خانه نخبگان فعالیت می کند که جمعی از نخبگان مطرح کشوری در این شوراء عضو هستند.

 

مسئول سازمان بسیج علمی استان، به 10 کارگروه موجود در شورای نخبگان پرداخت و گفت: کارگروه هائی مانند انرژی، کشاورزی، زیست فناوری و… با احصاء چالش های استانی به ارائه راهکار برای حل این چالش در قالب علمی می پردازند و هر کارگروه نیز 15 عضو داشته و جلساتی ماهانه برگزار می کنند که علاوه بر اعضاء، از افراد فرهیخته استان نیز به صورت مهمان در جلسات ماهانه حضور خواهند داشت.

 

وی همچنین از شروع به کار اولین مجمع خیرین علم و فناوری به همت سازمان بسیج علمی استان خبر داد و اذعان داشت: مجمع خیرین علم و فناوری با استفاده از ظرفیت هائی مانند وقف علم و فناوری، خیرین و… به توسعه فناوری در استان اقدام کنند.

وی مهمترین مولفه شوراء نخبگان را رساندن راهکارهای موجود برای حل چالش های موجود استان به مسئولین ذی ربط دانست و خاطرنشان ساخت: امید بر این است تا این ظرفیت بستری مناسب برای خدمتگذاری به مردم و کمکی به مسئولین باشد.

 

ارسلانی شورای نخبگان را شتاب دهی برای ارتقاء سطح علمی استان ارزیابی کرد و با ابراز امیدواری این شوراء را حرکتی اساسی در سازمان بسیج علمی استان دانست.

 

 

 

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …