خانه / اخبار / مسئول سازمان بسیج علمی استان: جامعه علمی، باید در راستای انقلاب جهانی مهدوی تلاش کند

مسئول سازمان بسیج علمی استان: جامعه علمی، باید در راستای انقلاب جهانی مهدوی تلاش کند

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ سرهنگ نادر ارسلانی مسئول سازمان بسیج علمی استان، در جلسه کارگروه نخبگان و مراکز رشد سازمان بسیج علمی استان، به مناسبت فرارسیدن سالروز 9دی ماه و روز بصیرت، اظهار داشت: در پایان جنگ جهانی دوم، تلاش ها بر این بود که موازنه قدرت جهانی اتفاق بیفتد و در همین راستا، 5 کشور از جمله؛ روسیه، فرانسه، انگلستان، آمریکا و چین حق وتو را در سازمان ملل تصویب رساندند، تا موازنه قدرت را به دست بگیرند.

 

ارسلانی با بیان این که با از بین رفتن اتحاد جماهیر شوروی این موازنه قدرت به موازنه هراس تبدیل شد، ابراز داشت: این موازنه هراس در خاورمیانه و مخصوصا کشورهایی مانند لیبی و عراق، خود را نشان داد و قذافی و صدام نتوانستند قدرت خود را حفظ کنند.

وی خاطر نشان ساخت: با فروپاشی شوروی و تضعیف قدرت کشورهایی مانند عراق و لیبی، عربستان وارد صحنه قدرت نمایی شد.

 

مسئول سازمان بسیج علمی استان گفت: برخی از دکترین غرب بر این باورند که برای حفظ قدرت غرب، باید تمدن کنفسیوسی و تمدن اسلامی را باید نابود ساخت و نابودی تمدن اسلامی نیز با استحاله انقلاب از درون امکان پذیر است.

 

وی به مقاله فوکویاما اشاره ای کرد و گفت: همچنان که فوکویاما در مقاله بازشناسی هویت شیعه، گفته است؛ شیعه  پرنده ای است که دو بال دارد یک بال سبز مهدویت و یک بال سرخ عاشورا که اگر یکی  این دو از آنان گرفته شود نمی تواند پرواز کند.

 

ارسلانی با تاکید بر این که دفاع همچنان باقیست، تصریح کرد: جامعه علمی کشور باید به عنوان تاثیرگذاران جامعه باید در راستای انقلاب جهانی و تبلور بشرسازی مهدوی تلاش کنند.

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …