خانه / اخبار / خلا مرکز آینده پژوهی در استان، احساس می شود

خلا مرکز آینده پژوهی در استان، احساس می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان علم و فناوری از استان آذربایجان شرقی، سرهنگ ارسلانی، مسئول سازمان بسیج علمی استان در نشست مسئولین نظامی استان، با تاکید بر ایجاد مرکز آینده پژوهی در استان، اظهار داشت: خلا مرکز آینده پژوهی در استان دیده می شود و هیچ برنامه ای برای دهه های اتی استان نداریم.

وی افزود: چنانکه مقام معظم رهبری، سندی برای 50 سال آینده کشور تعیین کرده اند، در استان ما نیز باید برای حداقل 25 سال آیندده استان چشم انداز و سند راهبردی داشته باشیم که با ایجاد مرکز آینده پژوهی به خوبی می توان این سند را ترسیم کرد.

 

مسئول سازمان بسیج علمی استان با هشدار در باره تبعات مهاجرت نخبگان و مخترعان از کشور، تصریح کرد: باید سعی شود با تبدیل علم نخبگان به ثروت و تجاری سازی و بازاریابی ایده های آنان، از مهاجرت نخبگان جلوگیری کرد.

وی وجود مراکز رشد سازمان را ظرفیتی مناسب برای انجام پژوهش های نخبگان دیگر رده های نظامی دانست و گفت: باید در بین تمام رده های نظامی، هم افزایی ایجاد کرد تا تحقیقات و پژوهش های جزیره ای انجام نپذیرد.

 

ارسلانی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، ابراز داشت: باید نمایشگاهی از توانمندی های حوزه دفاعی در معرض عموم تدارک دید، تا پیشرفت های نظامی و دفاعی را به مردم نشان دهیم.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …