خانه / اخبار / بازدید معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از مرکز رشد مهندسی پزشکی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان

بازدید معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از مرکز رشد مهندسی پزشکی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان

دکترحسن رسولی سقای معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این بازدید ضمن خرسندی از فعالیت های رو به رشد این مرکز برتربیت نیروی متخصص در زمینه توسعه تجهیزات مهندسی پزشکی و مطالعات و پژوهش‌ها در زمینه فناوری های جدید و تقویت زیر ساخت‌های تولید تجهیزات آموزشی و درمانی را خواستار شد.

دکتر رسولی سقای در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مجموعه‌ای غنی از گروه‌های آموزشی مرتبط با مهندسی پزشکی و مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و مهندسی برق است و همچنین تعامل خوبی با این مرکز می تواند داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان، همچنین اظهار داشت: فقدان پژوهش‌های ساختار یافته در حوزه فنی و مهندسی و نیز کمبود متخصصان تولید تجهیزات به روز، دانشگاه را بر آن داشت تا با راه اندازی پژوهشکده ها در زمینه تربیت متخصصان و نیز سازمان دهی پژوهش‌های پراکنده گامی رو به جلو بردارد.

دراین دیدار مهندس آقازاده مدیر مرکز رشد مهندسی پزشکی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز درطراحی و تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی اظهارداشت: این مرکز، محیطی برای پرورش استعدادها، ارائه آموزش‌های تخصصی فنی و تجاری به علاقه مندان، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و انجام پژوهش‌های بنیادین و کاربردی در حوزه مهندسی پزشکی می باشد.

وی افزود: پژوهشگران و متخصصان می توانند با مراجعه به این مرکز از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی این مرکز بهره مند شوند و مشاوره های لازم را جهت ایجاد کسب و کار جدید دریافت نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه به همکاری های هرچه بیشتر این مرکز با دانشگاه اشاره کرد و از ایجاد تفاهم نامه های همکاری در آینده نزدیک خبر داد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …